آرشیو پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۹
اقتصادی
۴

مدیر ناکارآمد بیمه ای در شرکت دیگری مدیرعامل می شود!

یکی از مدیران ناکارآمد صنعت بیمه که روابط نزدیکی با یک مسئول ارشد دولت دارد و از مدیریت یک شرکت عزل شده، با حمایت های سیاسی قرار است، مدیرعامل شرکت بیمه ای دیگری شود.

به گزارش پایگاه خبری کارگر نیوز؛ آقای «الف.د» از جمله مدیران صنعت بیمه است که عملکرد وی در برخی از حوزه ها نتوانسته بازدهی مطلوبی برای حقوق صاحبان سهام را فراهم کند. این مدیر که روابط نزدیکی با یکی از مسئولان ارشد ریاست جمهوری دارد، در دوران مدیریت خود در یکی از شرکت های مطرح بیمه، به دلیل پاره ای از حاشیه های ایجاد شده حقوق صاحبان سهام را با ریسک مواجه کرده است. به طوری که به استناد صورت جلسه هیئت مدیره شرکت مذکور، اعضا، بررسی موارد مبهم عملکرد وی را در دستور بررسی فوری قرار دادند. این نگرانی تا جایی پیش رفت که هیئت مدیره تصمیم به عزل وی گرفت.

بر اساس این گزارش، حال که قرار است آقای«الف.د» در شرکت جدیدی به خدمت گرفته شود، این سوال پیش می آید که چرا هیچ نهادی با مدیران با حاشیه و ناکارآمد در زمینه کاری برخورد نمی کند؟ تا چه زمانی باید عملکرد شرکت های بیمه تحت تاثیر مدیرانی قرار گیرد که از حمایت های سیاسی برخوردارند؟ حقوق صاحبان سهام چرا برای برخی نهادهای نظارتی در اولویت نیست؟ لازم به ذکر است که آقای«الف.د» مشاور یکی از وزرا دولت یازدهم می باشد.

گفتنی است، در ادبیات مدیریت مالی، مدیرعامل هر شرکت و بنگاه اقتصادی امانت دار دارایی های صاحبان سهام است. به بیان بهتر مدیرعامل به نمایندگی از صاحبان سهام به لحاظ حقوقی و اخلاقی موظف است با رعایت اصول مدیریتی و مالی، هزینه ها را کاهش و درآمد را افزایش دهد تا بازدهی حقوق صاحبان بهینه گردد. این اصل، محوری ترین رسالت یک مدیرعامل است. اصلی که در صنایع پرریسکی همچون صنعت بیمه بیش از پیش بایستی سرلوحه کارها قرار گیرد.