آرشیو پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۷۰۴۳
فناوری
۶
آموزش آنلاین

نحوه اجرای اپلیکیشن های اندرویدی در رایانه

علی سعیدی

بسیاری از کاربران تمایل دارند اپلیکیشن های کاربردی اندروید را روی رایانه ویندوزی یا مک خود مورد استفاده قرار دهند. در این زمینه ابزارهای فراوانی ارائه شده است که می توانید محیط سیستم عامل اندروید را روی رایانه خود شبیه سازی کنید. به این قبیل برنامه ها، شبیه ساز اندروید گفته می شود که هر کدام از آنها قابلیت ها و امکانات مختلفی دارد تا بتوانید اپلیکیشن های اندرویدی را روی رایانه اجرا کنید.

از جمله ابزارهای کاربردی در این زمینه که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است «بلو استکس» نام دارد که از آن به عنوان شناخته شده ترین شبیه ساز اندروید هم یاد می شود و دو نسخه سازگار با ویندوز و مک آن موجود است. «بلو استکس» به گونه ای طراحی شده است که از نظر کیفیت عملکرد کارایی بسیار آسانی دارد و پس از اجرای کامل، امکان نصب و اجرای بیشتر ابزارهای موبایلی اندرویدی روی رایانه را فراهم می کند و این اتفاق در حالی صورت می گیرد که دیگر برنامه های شبیه ساز معمولا قادر به اجرای همه اپلیکیشن های اندرویدی نیستند. همچنین می توان گفت این محیط بستر مناسب برای اجرای بازی های اندرویدی را فراهم می کند و از این نظر هم آن را متفاوت می دانند.

نصب این برنامه مشابه دیگر نرم افزارها روی رایانه انجام می شود و می توانید با کلیک روی گزینه Sign in with Google به کمک حساب کاربری خود در گوگل وارد برنامه شوید. اگر حساب کاربری شما روی دستگاه اندرویدی هم فعال باشد، همگام سازی یکپارچه بین برنامه های گوشی و رایانه صورت می گیرد و به همه اطلاعات دسترسی خواهید داشت.با اجرای برنامه «بلو استکس» پنجره ای را پیش روی خود می بینید که امکان باز شدن کلیه اپلیکیشن های اندرویدی در آن فراهم شده است و همچنین از این طریق می توانید لیستی از اپلیکیشن ها و بازی هایی را که روی گوشی هوشمند یا رایانه لوحی خود نصب کرده اید در محیط رایانه ای در اختیار داشته باشید تا براحتی آنها را باز و به اطلاعاتشان دسترسی داشته باشید.