آرشیو پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۷۰۴۳
فناوری
۶
قاب فناوری

ثبت لحظات با دوربین هوشمند تاشدنی

میترا جلیلی

امروزه با همه گیر شدن گوشی های هوشمند، همه کاربران به عرصه عکاسی وارد شده اند و در طول سفر، میهمانی ها و... عکاسی می کنند. با توجه به افزایش علاقه کاربران به عکاسی، سازندگان گوشی های هوشمند و دوربین ها تلاش کرده اند با همکاری یکدیگر دوربین هایی خاص تولید کنند. یکی از این دوربین ها Osmo Pocket از کمپانی چینی DJI است. Osmo Pocket یک دوربین تاشدنی کوچک با وزن 116گرم است که می توانید آن را در کیف یا جیب خود جا بدهید و یک عکاس آماتور نیز می تواند با کمک آن، عکس هایی بسیار باکیفیت و حرفه ای بگیرد.

تنها کافی است دوربین را در دست بگیرید و شروع به فیلمبرداری کنید، دوربین به طور اتومات می چرخد بدون اینکه لرزش دست شما تاثیری در کیفیت فیلم داشته باشد. این دوربین می تواند جای دوربین های مدل GoPro را بگیرد و اگر فرزند خود را به شهر بازی ببرید فیلم هایی با کیفیت K4از بهترین لحظات در اختیار داشته باشید. این دوربین را همچنین می توانید به کوله پشتی یا کلاه ایمنی خود نصب کنید و هنگام موتورسواری، اسکی و... نیز فیلم یا عکس هایی ناب بگیرید و بلافاصله این تجربه جالب را در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

همچنین می توانید رزولوشن تصویر را به دلخواه تغییر دهید و از دوربین در هر دو حالت فیلم و عکس استفاده کنید. یکی دیگر از قابلیت های این دوربین، quick-access است که به کاربر اجازه می دهد در حداقل زمان دوربین را آماده عکاسی یا فیلمبرداری کند. این دوربین یک روکش ویژه ضدآب هم دارد تا بتوانید از آن در زیر آب هم استفاده کنید. البته باید گفت که صفحه نمایش این دوربین بسیار کوچک است و برخی، این موضوع را ضعف آن می دانند که سازندگان دوربین برای آن هم فکری کرده اند. کاربر می تواند با یک گیره ویژه، دوربین را به گوشی خود متصل کرده و عکس یا فیلم بگیرد. به این ترتیب می تواند با کمک یک اپلیکیشن ویژه همزمان با عکاسی یا فیلمبرداری، فیلترهایی نیز برای اثر خود در نظر بگیرد. این دوربین هم اکنون با بهای 349دلار در بازار موجود است.