آرشیو پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۹
اخبار کشور
۱۱

در اجلاس امنیتی مسکو، وزیر دفاع: برای مقابله با تروریسم اقتصادی از تمامی ابزارها استفاده می کنیم

هشتمین اجلاس بین المللی امنیتی مسکو با حضور وزرای دفاع، روسای ستاد، فرماندهان عالی نظامی، دفاعی، امنیتی و مسئولان سازمان های بین المللی از 80 کشور آغاز شد.

امیر سرتیپ حاتمی در این کنفرانس با بیان اینکه «با برخی روندهای جهانی، معتقدم تاریخ در حال تکرار است» گفت: غرب یک بار با پیامد مرگبار مماشات در مقابل نژادپرستی و خودخواهی و قربانی شدن میلیون ها شهروند اروپایی در جنگ دوم جهانی مواجه شد و اکنون شکل دیگری از نازیسم در ترامپیسم ظاهر شده است.

وزیر دفاع کشورمان با هشدار نسبت به پیامدهای ترامپیسم تاکید کرد: همراهی و سکوت و قرار گرفتن در شرایط «بدون اقدام» و «خلا تصمیم گیری»، به امید اینکه مرور زمان می تواند این مشکل را حل کند، ساده لوحی و خوش بینی است.

وی با بیان اینکه این نحوه عمل نه تنها گزینه مناسبی در چنین شرایطی نیست بلکه مشوق خودخواهی ها و گستاخی بیش از پیش کارگزاران کاخ سفید است، تصریح کرد: تداوم این رویکرد می تواند جهان را به نزاعی بدفرجام هدایت کند لذا وقت آن فرا رسیده از ظهور یک هیتلر دیگر در صحنه جهانی جلوگیری شود.

امیر سرتیپ حاتمی با اظهار اینکه منفعت طلبی برخی قدرت های غربی، منطقه خلیج فارس و مشخصا جنوب این منطقه را به زرادخانه تسلیحاتی تبدیل کرده است، تاکید کرد: با پایان حضور داعش در عراق و پاکسازی بخش عمده ای از سرزمین سوریه از تروریست ها، بازسازی این کشورها آغاز شده و دولت و ملت ایران در این مرحله نیز کنار آنها خواهند بود.

وزیر دفاع کشورمان با تصریح به اینکه «آمال غیر انسانی رژیم آمریکا در آسیب رساندن به منافع و رفاه ملت ایران با ادعای به صفر رساندن صادرات نفت ایران را در شرایط دنیای کنونی غیر عملی می دانم»، تاکید کرد: رفاه ملت جزء منافع حیاتی ماست و برای تامین آن و مقابله با تروریسم اقتصادی آمریکا خود را مجاز به استفاده از همه ابزارهای مشروع از جمله ابزار دفاعی می دانم.

وی خطاب به سردمداران رژیم آمریکا با بیان اینکه «بدانید سپاه پاسداران قدرتمند است»، گفت: زمان آن فرارسیده که نیروهای تروریست فرماندهی مرکزی آمریکا که دستشان به خون هزاران بی گناه در منطقه آلوده است، منطقه را ترک کنند و چنانچه دست به اقدام نسنجیده ای بزنند با واکنش بسیار شدیدی مواجه خواهند شد.