آرشیو پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۹
اخبار کشور
۱۱

در نشست معاون و مدیران وزارت اطلاعات با اصحاب رسانه مطرح شد

تحلیل اقدامات اخیر آمریکا علیه ایران و تشریح فعالیت سربازان گمنام امام زمان (عج) در سال 97

معاون وزیر اطلاعات به همراه برخی از مدیران مرتبط در نشستی با حضور اصحاب رسانه به ارائه تحلیلی پیرامون اقدامات اخیر آمریکا علیه کشورمان و همچنین تشریح فعالیت این وزارتخانه در سال گذشته پرداختند .

همزمان با ایام ولادت حضرت ولیعصر(عج) و گرامیداشت هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) روز گذشته نشستی با حضور معاون وزیر اطلاعات و مدیران این وزارتخانه با اصحاب رسانه برگزار شد .

در ابتدای این نشست معاون وزیر اطلاعات به ارائه تحلیلی درباره چرایی اقدامات خصمانه اخیر آمریکا در گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی این کشور و همچنین لغو معافیت های تحریم نفتی کشورمان پرداخت و گفت : بر اساس شواهد قطعی موجود در نزد ما این اقدامات جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا نه کنشی از روی اعمال قدرت بلکه واکنشی از روی انفعال و استیصال در برابر قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی ایران است .

در ادامه این نشست و در تشریح فعالیت های وزارت اطلاعات برخورد با مفاسد اقتصادی از جمله اقدامات کارآمد این وزارتخانه در سال 97 عنوان و تصریح شد : 100 میلیارد تومان در اثر این اقدامات به خزانه بازگشت داده شده است.

به گزارش خبرنگار کیهان در این نشست همچنین به کشف 20 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی توسط این وزارتخانه در سال 97 اشاره و تصریح شد : 111 هزار میلیارد تومان بدهی بانکی با تلاش وزارت اطلاعات در سال گذشته وصول شده است و شناسایی 240 پرونده کلان و 68 هزار هکتار زمین خواری، کشف 380 تیم مرتبط با قاچاق مواد مخدر، شناسایی 116 تیم مرتبط با منافقین، 113 تیم مرتبط با تکفیری ها و 44 تیم ضد انقلاب و همچنین خنثی سازی 118 تیم دیگر، از جمله اقدمات وزارت اطلاعات در سال 97 بوده است.

در این نشست با اشاره به اینکه بخش اعظمی از سرنخ های اطلاعاتی وزارت اطلاعات مرتبط با گزارش های مردمی است تاکید شد: در سال گذشته بخش روابط عمومی این وزارتخانه پنج هزار نامه از سوی مردم دریافت کرده است.همچنین در این هفته 31 مدیر کل اطلاعات استان های کشور به صورت شخصی پاسخگوی تلفن 113 بوده اند که با واکنش مثبت از سوی مردم روبرو شدند. همچنین عنوان شد که نام این وزارتخانه در بین رتبه های یک تا چهار وزارتخانه های مورد علاقه مردم قرار گرفته است.