آرشیو سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۳۴۰۹
جهان
۷

رویداد

افزایش کشته های سریلانکا به 290 نفر

تعداد کشته های هشت بمب گذاری مرگ بار، در روز یکشنبه در سریلانکا به 290 نفر افزایش یافت و دولت این کشور که در جست وجوی عاملان حملات است، مقررات سراسری منع تردد اعلام کرده است. تاکنون 24 نفر در ارتباط با این بمب گذاری ها دستگیر شده اند.

تاکید اتحادیه عرب بر تشکیل کشور فلسطین

وزیران خارجه کشورهای عربی در نشست اضطراری اتحادیه عرب در قاهره پایتخت مصر با صدور بیانیه ای درباره فلسطین تاکید کردند هرگونه طرح صلحی را که در آن حقوق فلسطینی ها از جمله تشکیل کشور فلسطینی ذکر نشود، رد می کنیم.

مون حامل پیام ترامپ برای کیم

یک مقام کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی که اوایل ماه جاری میلادی به واشنگتن سفر کرد، حامل پیامی از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، برای کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی است.

اعتراض فرانسه به اسرائیل

پس از تصمیم اسرائیل مبنی بر بلوکه کردن نیم میلیارد دلار از اموال مالیات هایی که به فلسطینیان تعلق می گرفت، فرانسه این پیام اعتراضی را به اسرائیل ارسال کرد که «تصمیم خود مبنی بر تعلیق انتقال اموال مالیات ها به تشکیلات خودگردان را تغییر دهید».

ممنوع الخروج شدن مخالف بن سلمان

منابع مطلع فاش کردند که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، تصمیم گرفته به شاهزاده هایی که در وفاداری آنها شک دارد تا زمان بسته شدن پرونده جمال خاشقجی اجازه خروج از این کشور را ندهد.

تظاهرات مراکشی ها برای آزادی زندانیان سیاسی

هزاران شهروند مراکشی در اعتراض به حکم بازداشت فعالان به ویژه اعضای جنبش «الریف» در خیابان های شهر رباط، پایتخت این کشور تظاهرات کردند. به گزارش ایسنا، ناصر الزفزافی، بنیان گذار جنبش الریف و چند نفر دیگر از اعضای این جنبش به اتهام اتلاف اموال عمومی و تهدید وحدت ملی مراکش به 20 سال حبس محکوم شدند.

شکست ائتلاف آبه در انتخابات

بلوک حاکم شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، متحمل دو شکست نادر در انتخابات میان دوره ای شد که ظاهرا هشدار نارضایتی رای دهندگان در آستانه انتخابات ملی اواخر امسال در مجلس علیا (مجلس مشاوران) است.