آرشیو چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۵۳۷۲
زندگی: سلامت
۱۴
تندرستی هوشمند

وقتی تلفن همراه به کمک درمان سرطان می آید

پریسا اصولی

سرطان از جمله بیماری هایی است که نه فقط بیمار بلکه اطرافیان را هم درگیر می کند. از طرفی فرآیند درمان چندگانه و زمانبر است. جالب این که به کمک نرم افزارهایی که روی تلفن همراه نصب می شوند می توانیم اطلاعاتمان را درباره انواع سرطان افزایش دهیم و حتی با استفاده از آنها به روند درمانمان کمک کنیم.

نرم افزار oncolinq یک نرم افزار کاربردی حول محور سرطان و درمان این بیماری است. بیماران مبتلا به سرطان، همراهان بیمار و عموم افراد جامعه با استفاده از بخش آموزشی این نرم افزار می توانند به مطالب طبقه بندی شده مفیدی درباره انواع سرطان، داروهای مصرفی بیماران، عوارض بیماری و درمان ها، نکات مراقبت پرستاری در بیماران مبتلا به سرطان دسترسی داشته باشند. همچنین اطلاعات مفیدی در رابطه با پزشکان شناخته شده ای که در زمینه انواع سرطان فعالیت می کنند در نرم افزار oncolinq گنجانده شده است تا دسترسی و مراجعه به پزشک و البته پرسش و پاسخ های پزشکی راحت تر از همیشه باشد.

در این نرم افزار همچنین بخش هایی مثل داروشناسی و بررسی عوارض داروهای مختلف درمان سرطان، ثبت عوارض دارویی، اخبار حوزه سرطان، درمان های رایج در مقایسه با درمان های جدید، بخش مربوط به جملات انگیزشی برای مبارزه با بیماری و... قرار داده شده است. در این بین یکی از مهم ترین بخش های نرم افزار، شبکه اجتماعی اختصاصی بیماران و پزشکان هم به صورت مجزا و هم مشترک است. کافی است پس از نصب oncolinq با تکمیل ثبت نام و تشکیل صفحه کاربری به شبکه اجتماعی مورد نظرتان بپیوندید. پزشکان با استفاده از این شبکه می توانند ضمن آشنایی با همکاران، در راستای اطلاع رسانی روش های جدید درمان انواع مختلف سرطان به تبادل نظر بپردازند. از طرفی بیماران می توانند تجربه هایشان را با سایر بیماران به اشتراک بگذارند و همراهان بیمار می توانند اطلاعاتشان را درباره کمک به فرد مبتلا به سرطان افزایش دهند. شاید نکته بسیار مهم این که در این نرم افزار بخش خیریه نیز گنجانده شده است تا هم علاقه مندان و خیرین بتوانند کمک های خود را مستقیما و در سریع ترین زمان به بیماران سرطانی برسانند و هم بیمارانی که برای درمان نیاز به کمک دارند درخواستشان را ثبت و پیگیری کنند. خبر خوب این که دریافت و نصب oncolinq برای گوشی های اندروید و iOS امکانپذیر و استفاده از آن کاملا رایگان است.