آرشیو شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۵۳۷۴
ورزش
۴

جزئیات دیدار ایران و کره جنوبی

فدراسیون فوتبال کره جنوبی جزئیات دیدارهای دوستانه این تیم در بازی های فیفا دی در ماه آینده را اعلام کرد. پیش از دیدار با ایران، شاگردان پائولو بنتو ابتدا باید در شهر بوسان برابر استرالیا قرار بگیرند و در ادامه سه شنبه 21 خرداد در ورزشگاه سئول برابر ایران قرار خواهند گرفت.

دیدار کره جنوبی و استرالیا حاصل توافق دو جانبه دو کشور برای برگزاری بازی دوستانه رفت و برگشت بوده است. این دو تیم پیشتر در استرالیا در دیداری دوستانه مقابل هم قرار گرفتند. همچنین کره جنوبی آخرین بار در انتخابی جام جهانی 2018 روسیه برابر ایران قرار گرفت که آن دیدار با تساوی بدون گل خاتمه یافت. کره جنوبی و ایران 30 بار در رویدادهای مختلف برابر هم قرار گرفتند که 13 برد سهم ایران بوده است، هشت دیدار دو تیم با تساوی به پایان رسیده است و در 9 دیدار نیز کره ای ها برنده زمین بازی را ترک کردند .

در دو بازی دوستانه خردادماه تیم ملی، خیلی ها منتظر رونمایی از سرمربی جدید ایران هستند. یوزهای ایرانی پیش از دیدار با کره جنوبی به مصاف تیم ملی سوریه می روند. این که چه کسی سرانجام سرمربی تیم ملی ایران می شود مشخص نیست، اما همچنان شایعات حکایت از آن دارد که با وجود مذاکرات تاج با مربیان مختلف، در نهایت برانکو ایوانکوویچ به نیمکت تیم ملی ایران می رسد.