آرشیو چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۸۶
صفحه آخر
۱۲

بمباران مواضع داعش در شرق افغانستان 63 تروریست به هلاکت رسیدند

وزارت دفاع افغانستان از بمباران مواضع گروه تکفیری «داعش» در استان «ننگرهار» توسط هواپیماهای ارتش این کشور و هلاکت 63 تکفیری خبر داده است.

وزارت دفاع افغانستان با صدور اعلامیه ای اعلام کرده، در پی دو حمله هوایی جداگانه جنگنده های ارتش این کشور به مراکز آموزشی داعش در منطقه «دیگل سر» شهرستان «چپه دره» استان ننگرهار، 63 تروریست داعش به هلاکت رسیدند. بر اساس این بیانیه، شماری از تلفات حمله دیروز، تا بعیت کشورهای پاکستان و ازبکستان را داشته اند.

شفقنا در این باره نوشته در میان کشته شدگان، «اسماعیل» مسئول اصلی تروریست های ازبکستانی، که پیش از این با القاعده همکاری داشت و اخیرا با داعش پیوسته بود، مشاهده شده است. گروه تروریستی داعش تا عصر دیروز به این اتفاق، واکنش نشان نداده بود.

خبر دیگر از استان ننگرهار اینکه، انفجار بمب در شهر «جلال آباد» مرکز این استان ، چهار کشته و 16 مجروح بر جای گذاشت. همه قربانیان این حادثه تروریستی، غیر نظامی هستند.

انفجار در کویته پاکستان

دیروز از پاکستان نیز خبر رسید، انفجار بمب در «کویته» مرکز ایالت بلوچستان این کشور، که در یک موتورسیکلت جاسازی شده بود، دست کم چهار کشته و 10 زخمی برجای گذاشت. همه قربانیان این حادثه تروریستی، پلیس هستند، اما در بین زخمی ها، افراد عادی نیز دیده می شوند.

گروه تروریستی «تحریک طالبان پاکستان» با انتشار بیانیه ای، مسئولیت انفجار کویته را به عهده گرفته و تهدید کرده به حملات خود ادامه می دهند.

تکفیری ها و جدایی طلبان بلوچ طی یک ماه و نیم اخیر دست کم پنج حمله تروریستی در ایالت بلوچستان انجام داده اند. در این حملات، دها نفر که بیشتر آنها شیعه بودند، جان خود را از دست داده اند. در این میان، شیعیان قوم هزاره، که در کویته ساکن هستند، به طور مرتب هدف حملات تروریستی قرار می گیرند. تداوم حملات علیه شیعیان باعث شد که مردم پاکستان در شهرهای مختلف علیه دولت دست به تظاهرات بزنند و از مقامات و به ویژه شخص «عمران خان» نخست وزیر ، بخواهند که علیه تروریست ها، قاطعیت بیشتری نشان بدهند.