آرشیو پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۸۷
ورزشی
۹

اعتراض کمیته المپیک به عدم صدور ویزای تکواندوکاران

در پی عدم صدور ویزا برای برخی از اعضای تیم ملی تکواندو اعزامی به رقابت های جهانی انگلیس و نامه نگاری فدراسیون تکواندو در این زمینه، کمیته ملی المپیک در نامه ای به کمیته بین المللی المپیک اعتراض خود را اعلام کرد.

به دنبال عدم صدور ویزا و با وجود پیگیریهای مستمر کمیته ملی المپیک و فدراسیون تکواندو در هفته گذشته برای برخی از مسئولین،کادر فنی و ملی پوشان اعزامی به بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2019 منچستر و مشکلاتی پیش آمده است. در این زمینه، کمیته ملی المپیک طی پیگیری های متعدد مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به عدم صدور ویز از سوی میزبان رقابت های جهانی تکواندو اعلام داشته، آنرا مغایر قوانین میزبانی رقابت های کسب سهمیه و منشور المپیک دانسته و خواستار پیگیری کمیته بین المللی المپیک در این باره شد و IOC نیز بطور جد پیگیر این مسئله است.کمیته ملی المپیک حتی مکاتباتی با کمیته ملی المپیک کشور میزبان برای رفع این مشکل نیز داشته است.

براساس منشور المپیک کشورهای میزبان رقابت های ورزشی باید بدون تبعیض، همکاری لازم را جهت صدور ویزا برای کلیه شرکت کنندگان داشته باشند ولی با وجود پیگیریهای کمیته ملی المپیک و فدراسیون اگر چه ویزا برای برخی تکواندو کاران در آخرین لحظات صادر شده است اما هنوز تمامی ویزاهای درخواستی صادر نشده و کمیته ملی المپیک نیز از طریق IOC کماکان پیگیر این مسئله است.