آرشیو پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۹۴۹۵
شهرستان ها
۵

امام جمعه نیشابور: مسئولان وظیفه هدایت جامعه را در مسائل مختلف دارند نه همراهی با مردم

نیشابور- خبرنگار رسالت: امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی نیشابور گفت: ملاک برنامه های شاد سیاست گذاری شده شهرستان، برنامه های تلویزیون نیست.

حجت الاسلام سیدقاسم یعقوبی در جلسه شورای فرهنگ عمومی نیشابور در تالار اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی نیشابور، افزود: مسئولان وظیفه هدایت جامعه را در مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دارند نه همراهی با مردم. وی اظهار کرد: باید ببینیم چه چیزی برای مردم مفید است، ممکن است برخی هم تقاضای خارج از عرف داشته باشند که بدان توجه شود. اگر برنامه ای ریختیم که خلق راضی باشد اما خالق راضی نباشد خوب نیست، من برنامه هایی را که با لهو و لعب بخواهد مردم را شاد کند تایید نمی کنم. رئیس شورای فرهنگ عمومی نیشابور با انتقاد از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برای اینکه متاسفانه اطلاعات جامع برنامه های روز عطار به او اطلاع رسانی نشده است، تاکید کرد: تمام مسائل و برنامه های اثرگذار فرهنگی شهرستان باید در اینجا مطرح و تصمیم گیری شود و زیر نظر رئیس شورا اجرایی شود.؛ وظیفه این شورا، سیاست گذاری و نظارت بر برنامه های فرهنگی شهرستان است.یعقوبی از زحمات حسین علیپور دبیر سابق شورای فرهنگ عمومی شهرستان تقدیر و برای رمضانعلی بیات دبیر جدید این شورا آرزوی موفقیت کرد.

همچنین نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به دنبال شادی حلال باشیم؛ متاسفانه نشاطی را که باید در مردم نمی بینیم که یکی از علت های آن وضعیت بد اقتصادی است. دکتر حمید گرمابی با بیان اینکه افسردگی روی راندمان کاری شهروندان تاثیر منفی می گذارد، اظهار کرد: موسیقی تنها راه نشاط نیست ولی باید روی همه برنامه های نشاط آفرین کار کرد. مدیرعامل سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری نیشابور هم به ارائه گزارشی از برنامه های مشترک این سازمان با بسیج و تیپ21 امام رضا(ع) در ماه رمضان پرداخت. فرهاد حسامی افزود: این جلسات از هشت بوستان شهری با محوریت روحانیت برگزار می شود که در آنها در امور دینی، مشاور خانواده و شبهات سیاسی پاسخگو هستند. حمید حقیقی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری نیشابور گفت: برنامه های بزرگداشت روز ملی خیام متناسب با ماه مبارک رمضان اجرا می شود. سرهنگ دوم اسماعیل عشقی معاون فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج نیشابور گفت: متاسفانه در مراسم عمومی روز ملی مفاخر به شخصیت این افراد کمتر پرداخته می شود و بیشتر دنبال موسیقی می رویم.