آرشیو پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۳۴۲۳
حوادث
۱۱

ثبت نام خودرو با ایجاد سایت جعلی سایپا

شرق: مرد جوان با ایجاد سایتی جعلی شبیه سایت گروه خودروسازی شرکت سایپا اقدام به ثبت نام خودرو کرده بود و از این طریق از طعمه هایش پول می گرفت.

به گزارش خبرنگار ما، شرکت خودروسازی سایپا شکایتی را مطرح کرد مبنی بر اینکه فردی ناشناس به صورت غیرقانونی اقدام به طراحی سایتی شبیه سایت فروش محصولات سایپا کرده و با دریافت پول اقدام به ثبت نام مشتریان خودرو در سایت جعلی می کند.

به این ترتیب، تیمی از کارآگاهان پلیس فتا تجسس های خود را آغاز کردند و در تحقیقات ابتدایی مشخص شد مرد جوانی علاوه بر تبلیغ و ثبت نام در سایت، با ایجاد کانال تبلیغاتی از طریق شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام اقدام به جذب مشتری کرده است و پس از ارتباط گیری با خریداران آنها را به سایت جعلی خود معرفی و با ثبت نام از آنها مبالغی را دریافت کرده و پس از آن اقدام به بستن صفحه اجتماعی و بلاک کردن طعمه هایش می کند.

ماموران با اقدامات فنی و پلیسی توانستند مخفیگاه متهم 35ساله را که بهرام نام دارد، در منطقه ستارخان شناسایی کنند و پس از هماهنگی با مقام قضائی و در عملیاتی غافلگیرانه متهم در مخفیگاهش دستگیر و سایت جعلی شرکت سایپا مسدود شد.

متهم در اعترافاتش گفت: چون بازار خرید و فروش خودرو با قیمت ارزان طرفدار زیادی دارد، برای جذب مشتری قیمت ارزان اعلام و طعمه هایم را وسوسه می کردم و آنها را به سایت جعلی که شبیه به سایت گروه خودروسازان سایپا بود، می کشاندم و به بهانه ثبت نام خرید خودرو از آنها کلاهبرداری می کردم.

سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای تهران در این باره گفت: شهروندان در این گونه موارد باید با مراجعه به نمایندگی های مجاز از نحوه ثبت نام و طرح های جدید و همچنین آدرس صحیح اینترنتی نمایندگی های مجاز فروش محصولات خودرویی اطلاع یابند و حتما از درست بودن آدرس و سایت اطمینان پیدا کنند و هیچ گاه به تبلیغات فریبنده در شبکه های اجتماعی اعتماد نکنند.