آرشیو پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۳۴۲۳
جامعه
۱۲
ستون حقوق حیوانات

هشدار به زمینی ها؛ یک میلیون گونه در خطر نابودی هستند

سپهر سلیمی: آخرین گزارش سازمان ملل خبر از نابودی چرخه حیات روی زمین در صورت ادامه روند فعلی می دهد. از حدود هشت میلیون گونه موجود روی زمین، یک میلیون گونه در دهه های آتی در معرض انقراض قرار دارند. این گزارش که توسط کمیته ای شامل 145 کارشناس از 50 کشور جهان تهیه شده، می گوید روند انقراض گونه ها ده ها تا صدها برابر میانگین 10 میلیون سال گذشته است.

کاهش زیستگاه، بهره برداری از منابع طبیعی، تغییرات آب وهوایی و آلودگی، عامل اصلی از دست دادن گونه ها هستند و بیش از 40 درصد از دوزیستان، 33 درصد از صخره های مرجانی و بیش از یک سوم از پستانداران دریایی در معرض تهدید انقراض هستند. این گزارش شش ماه پس از گزارش هیئت بین المللی تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد منتشر می شود که در آن اشاره شده بود بشر کمتر از 12 سال برای جلوگیری از تغییرات فاجعه بار گرمایش جهانی فرصت دارد.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.