آرشیو شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۵۳۸۶
حوادث
۱۹

سرقت محموله 200 میلیون تومانی وسایل برقی

مرد جوان با بستن دست و پاهای راننده کامیون محموله 200 میلیون تومانی لوازم برقی ای که او از تهران به سنندج می برد را سرقت کرد.

به گزارش خبرنگار جنایی جام جم، چند روز پیش ماموران پلیس آگاهی شهر سنندج با حضور در شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران و ارائه برگه نیابت قضایی خواستار دستگیری مردی در زمینه سرقت محموله لوازم برقی ای که 200 میلیون تومان ارزش داشت، شدند.

با دستور بازپرس احسان زمانی، تحقیقات برای دستگیری متهم صادر و او در بازار تهران بازداشت شد.

او برای تحقیقات به شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد و به بازپرس جنایی گفت: برادرم می گفت که این لوازم برقی را از کشور عراق خریده است. بخشی از آن را خودش فروخت و بخشی را برایم در تهران ارسال کرد و من مشغول فروش آن بودم و پول های به دست آمده را به حسابش واریز می کردم و در قبال آن مبلغی به من می پرداخت. نمی دانستم لوازمی که می فروشم سرقتی است.

در جریان تحقیقات معلوم شد که پلیس آگاهی سنندج در عملیات دیگری سارق محموله که برادر متهم بوده را بازداشت کرده است. همچنین مشخص شد که او چندی پیش زمانی که در بازار سنندج بوده وارد مغازه ای شده و در آنجا متوجه گفت وگوی مرد مغازه دار با بنکداری در تهران شده که قرار بوده برای او محموله 200 میلیون تومانی لوازم برقی را بیاورد. بنابراین با به دست آوردن مشخصات کامیونی که قرار بوده محموله را از تهران بارگیری کند، مسیر راه او را زیر نظر می گیرد و با آمدن راننده در جاده سنندج او را تعقیب کرده و با چاقو وی را تهدید کرده و بعد از بستن دست و پاهایش او را از خودرو بیرون انداخته و محموله و کامیون را سرقت کرده است.

در جریان تحقیقات معلوم شد که مرد سارق بعد از ساعاتی کامیون را رها کرده و بعد از آن بخشی از محموله سرقتی را خودش به فروش رسانده و برخی را برای برادرش در تهران ارسال کرده تا او برایش بفروشد.

با مشخص شدن این موضوع، با توجه به این که محموله در شهر سنندج سرقت شده بود، متهم بازداشت شده در تهران در اختیار پلیس آگاهی شهر مذکور برای تحقیقات قرار گرفت .