آرشیو یک‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۷۰۶۳
اقتصادی
۴

بازار

قیمت پیاز تا 4 هزار تومان کاهش یافت

قیمت هر کیلوگرم پیاز در سطح خرده فروشی تا 4 هزار تومان کاهش یافت، این درحالی است که قیمت این محصول تا 15 هزار تومان نیز افزایش یافته بود.به گزارش تسنیم، قیمت پیاز در سطح خرده فروشی تا هر کیلوگرم 4 هزار تومان کاهش یافت هر چند که در برخی از خرده فروشی ها این محصول کماکان قیمت بالاتری دارد.

قیمت صعودی روغن موتور

رئیس اتحادیه مکانیسین های تهران گفت: کارخانجات تولید روغن موتور به صورت یکپارچه قیمت محصولات خود را تا 70 درصد افزایش داده اند. علیرضا نیک آیین در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: کارخانجات مدعی آن هستند که قیمت مواد اولیه وارداتی تولید روغن موتور افزایش قابل توجهی داشته و این در حالی است که تمامی کارخانجات تولید روغن قیمت را به صورت همزمان و یکپارچه افزایش داده اند.

علت افزایش قیمت هندوانه

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از کاهش قیمت انواع میوه در بازار خبر داد و گفت: در کنار این کاهش قیمت ها، انواع سبزی و برخی محصولات همچون هندوانه، گوجه فرنگی و سیب زمینی افزایش قیمت را در هفته گذشته تجربه کردند که منطقی به نظر نمی رسد. اسدالله کارگر در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بالا رفتن تقاضا برای انواع میوه و سبزی در ماه رمضان به عنوان یکی از دلایل افزایش قیمت میوه، تصریح کرد: با توجه به افزایش سطح و میزان تولید انواع میوه و سبزی در کشور بالا رفتن تقاضا نمی تواند دلیل موجهی برای افزایش قیمت میوه و سبزی باشد، اما یکی از دلایل گران شدن هندوانه این است که کشورهای همسایه به میادین مرکزی میوه و تره بار همچون میدان تهران می آیند و از همین جا این محصولات را خریداری و به کشورشان می برند.