آرشیو یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۵۳۸۷
صفحه اول
۱

دور دنیا

نامه پوتین به محمود عباس

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نامه ای از «ولادیمیر پوتین» را از سفیر روسیه در رام ا... دریافت کرد.

به گزارش فارس و خبرگزاری فلسطینی وفا «حیدر اغانین» سفیر روسیه در رام ا... که به مناسبت پایان ماموریت کاریش در فلسطین، مهمان محمود عباس در مقر ریاست تشکیلات خودگردان بود، این نامه را تسلیم وی کرد. بر اساس این گزارش، پوتین در نامه خود به محمود عباس گفت: روسیه نگران هرگونه تلاش برای زیر پا گذاشتن قوانین سازمان ملل و قواعد بین المللی است.

پوتین با اشاره به تحولات قدس اشغالی و معامله قرن تاکید کرد : روسیه از مشروعیت بین المللی فلسطین حمایت می کند.

محمود عباس نیز در دیدار با سفیر روسیه، بابت «حمایت مستمر ریاست و دولت و ملت روسیه از ملت فلسطین» تقدیر و تشکر کرد و گفت که «رام ا... بر تقویت روابط تاریخی فلسطین و روسیه تاکید دارد».

هشدار شرکت ملی نفت لیبی نسبت به کاهش 95درصدی تولید نفت این کشور

مصطفی صنع ا...، رئیس شرکت ملی نفت لیبی دیروز هشدار داد که در صورت تداوم درگیری ها و بی ثباتی، تولید نفت این کشور 95درصد کاهش می یابد. به گزارش رویترز، صنع ا... که برای شرکت در جلسه کمیته نظارتی اوپک به جده عربستان سفر کرده، در گفت وگو با رسانه ها گفت: متاسفانه در صورتی که شرایط به همین منوال ادامه یابد، می ترسم که 95 درصد از تولید نفت مان را ازدست بدهیم. رئیس شرکت ملی نفت لیبی درحالی این اظهار نظر را مطرح کرد که یک گروه مسلح که به نظر می رسد وابسته به گروه تروریستی داعش بوده است، با حمله به ورودی میدان نفتی 47 «زله» وابسته به شرکت «الزویتینه» واقع در مرکز کشور، پس از درگیری با نیروهای امنیتی 6 نفر از کارکنان و نیروهای امنیتی را ربودند و دو نفر از نگهبانان را به قتل رساندند.