آرشیو یک‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۸۹
حوادث
۱۰

توافق اولیه برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی با 10هزار خودروی جدید

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری از انجام توافقات اولیه با شرکت خودروساز داخلی به منظور تخصیص 10هزار دستگاه خودرو به اتحادیه تاکسیرانی در سال جاری خبرداد.

مرتضی ضامنی در گفت و گو با ایسنا به اجرای پایلوت طرح جدید نوسازی تاکسی های فرسوده اشاره کرد و گفت: براساس این طرح مقرر شد شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از منابع ماده 12 قانون رفع موانع رقابت پذیر، مبلغی به تاکسیرانی اختصاص دهد و شرکت خودروساز نیز قرار است 100 دستگاه خودرو با ظرفیت پیمایش 300 کیلومتر با یکبار سوختگیری تولید کند که پیش فاکتورهای این خودروها صادر شده است.

ضامنی اظهار داشت: پیش از این ماشین را حدود 35 میلیون تومان می خریدیم در صورتی که هم اکنون باید ماشین را 75 میلیون تومان خریداری کنیم، در حقیقت این اختلاف قیمتی است که با آن مواجهیم و اگر طرح ماده 12 را که فعلا مشمول 100 دستگاه است اجرایی کنیم، به واسطه صرفه جویی که در مصرف بنزین اتفاق می افتد، معادل 3870 دلار یارانه طی بازه زمانی چهار ساله به رانندگان تخصیص داده خواهد شد.

به گفته وی، اگر تسهیلات بانکی هماهنگ و انجام شود طی ماه آینده این 100 خودرو تحویل متقاضیان داده خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور با اشاره به آغاز مجدد طرح نوسازی تاکسی های فرسوده گفت: شرکت خودروساز اعلام آمادگی کرده که برای امسال 10 هزار دستگاه خودرو برای فرآیند نوسازی در اختیار اتحادیه تاکسیرانی قرار می دهد.

ضامنی با اعلام اینکه با توجه به افزایش چشمگیر قیمت خودرو قاعدتا تسهیلاتی نیاز است تا طرح نوسازی تاکسی های فرسوده مجددا آغاز شود، اظهار داشت: تفاهم اولیه با شرکت خودروساز انجام شده است و در تلاش برای رفع مشکلات موجود در زمینه تسهیلات بانکی هستیم.