آرشیو یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۵۳۸۷
رسانه
۵
یادداشت

در داستان پردازی معنویت را از یاد نبریم

مهدی فیوضی (کارگردان)

سرگرم کردن مخاطب بد نیست و به خصوص در ماه رمضان که ماه مهمانی خداست و فضایی معنوی بر جامعه حاکم است ایرادی ندارد که رسانه ملی هم جدول پخش را با محصولات سرگرم کننده بچیند، ولی به نظرم در سریال های تلویزیونی و برنامه های گفت وگومحور همچنان نیازمند تزریق حال و هوای اخلاقی-دینی هستیم.

سریا ل های تلویزیون نباید مانند محصولات ماهواره ای یک سرخوشی ساده ایجاد کنند، بلکه لازم است مخاطب را به کنکاش در اخلاقیات و معنویات جذب کنند. البته قرار هم نیست با سخنان گل درشت پیام داد و اتفاقا لازم است پیام های معنوی نیز با زبان جذاب ارائه شوند.

قصه های سریال ها باید طوری به روز شود که تاثیرگذاری معنوی حین روایت سریال حادث شود و تماشاگران، هم حظ بصری ببرند و هم حظ معنوی.

انقلاب ما یک انقلاب اسلامی بود و هم امام خمینی(ره) و هم رهبر انقلاب بارها بر دمیدن روح تعهد در هنر تاکید کرده اند پس چرا رسانه ملی پیشتاز ایجاد تعهد در مخاطبان نباشد.

باید سریال هایی بسازیم که هم از منظر قصه گویی قوی باشند و هم از منظر انقلابی گری و ایجاد تعهد در مخاطبان. در این حیطه هم تکنیسین های قوی لازم داریم و هم داستان پردازان زبده و هم مشاوران مذهبی اخلاقی که ایده های داستان پردازان را صیقل دهند. خوشبختانه چیزی که در این ملک فراوان است استعدادهای قابل در هر سه رشته است. چه خوب که اینها را کنار هم جمع کنیم و برای تولید محصولات جذاب معنوی از آنها بهره ببریم.