آرشیو یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۵۳۸۷
جامعه
۱۸

علت افزایش نیافتن400 هزار تومانی حقوق برخی معلمان

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره علت افزایش نیافتن 400 هزار تومانی حقوق برخی معلمان وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، علی الهیار ترکمن افزود: بحث افزایش حقوق یکی از تکالیف دولت است و سازمان های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی براساس قوانین ذی ربط سالانه بخشنامه افزایش حقوق را تصویب و به دستگاه های اجرایی ابلاغ می کنند.

وی عنوان کرد: آنچه در مصوبه مربوط آمده این است که افزایش 400 هزار تومانی حقوق خاص نیروهای رسمی و پیمانی آموزش و پرورش است و به معلمان ماده بیست و هشتی و دانشجو معلم ها تسری پیدا نکرده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان این که وزارت آموزش و پرورش به عنوان دستگاه اجرایی باید مصوبه را ابلاغ کند، بیان کرد: اگر هر مرجع دیگری چون مجلس ایرادی به مصوبه دولت دارد باید آن را با دولت حل و فصل و بررسی کند، اگر تشخیص دادند مصوبه باطل است، بخشنامه اصلاحی می آید و اگر هم که مصوبه درست بود، همان عملی می شود. این امر باید توسط مراجع ذی ربط پیگیری شود.

وی در پاسخ به این که مگر معلمان ماده 28 استخدام پیمانی آموزش و پرورش نیستند که مشمول این افزایش باشند؟ گفت: این افراد حقوق دوران کارورزی خود را می گیرند و حقوق رسمی برایشان برقرار نیست. دانشجومعلم ها نیز در حال تحصیل هستند و کارمند رسمی نیستند .