آرشیو دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۰
اخبار کشور
۳

وزیر آموزش و پرورش: سال تحصیلی آینده کمبود معلم نداریم

وزیر آموزش و پرورش گفت: با وجود کمبودها، در سال تحصیلی آینده با اجرای برنامه های مناسب آموزشی در زمینه تامین نیروی انسانی، هیچ کلاسی بدون معلم نمی ماند.

به گزارش ایرنا، سید محمد بطحایی در حاشیه بازدید از دبیرستان شبانه روزی دخترانه طالقان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ورود نیروهای جدید دانش آموخته به فعالیت های آموزشی، جذب معلمان حق التدریسی، افزایش سن خدمت معلمان از 30 به 35 سال و پرداخت اضافه کاری به معلمان از مهم ترین اقدامات برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز مدارس انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه کمبودهایی در مدارس شبانه روزی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در این مدارس ، دانش آموزان روستایی مشغول تحصیل هستند.

بطحایی بیان داشت: در مدارس شبانه روزی امکانات رفاهی به اندازه کافی وجود ندارد اما تلاش می کنیم شرایط مناسب را برای دانش آموزان در این مدارس بوجود آوریم.

وی با بیان اینکه هجمه های سنگینی متوجه دانش آموزان کشور است، یادآور شد: توسل به قرآن و اهل بیت(ع) می تواند این هجمه ها را خنثی کند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به برنامه های تابستان امسال برای دانش آموزان پرداخت و افزود: غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان به ویژه در بخش مهارت آموزی در محوریت قرار دارد.

بطحایی با بیان اینکه آموزش و پرورش در بخش فضای آموزشی با مشکل مواجه است، افزود: استان البرز ازجمله مناطقی است که در این بخش کاستی دارد به گونه ای که این استان بعد از سیستان و بلوچستان و شهر تهران در ردیف استان هایی است که سرانه فضای آموزشی در آن از میانگین کشوری پایین تر است.

وی یادآورشد: برای کاهش مشکلات فضاهای آموزشی درالبرز در تلاش هستیم تا کمک های خیرین و اعتبارات عمرانی ملی را به این استان هدایت کنیم.

وی تاکید کرد: همه تلاش ما بر این است که در سال تحصیلی جدید کلاس درسی بدون معلم نماند.