آرشیو دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۷۰۶۴
اجتماعی
۱۴

19 میلیون نفر در سکونتگاه ‎های غیر رسمی و بافت فرسوده حضور دارند

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: در مجموع 19 میلیون نفر از جمعیت 60 میلیون شهرنشین در نقاط حاشین نشین و بافت فرسوده حضور دارند.

به گزارش ایلنا، تقی رستم وندی، رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در حاشیه صد و هفدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور با موضوع ساماندهی نقاط حاشیه نشین در جمع خبرنگاران گفت: موضوع سکونتگاه های غیررسمی یا بهتر بگوییم محلات هدف بازآفرینی شهری در دو جلسه از شورای اجتماعی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این دو جلسه دستگاه های دولتی نسبت به ماموریتی که در حوزه امداد رسانی، خدمات اجتماعی و سلامت اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی بر عهده دارند گزارش های متنوع و مختلفی را ارائه کرده اند.

وی با بیان اینکه مسائل این مناطق از جمله برقراری امنیت، اشتغال، آموزش، بهداشت و سلامت مورد بررسی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز یک هم افزایی و هماهنگی و انسجام خوبی در حوزه برنامه ریزی بین همه دستگاه ها ایجاد شده است و می توانیم بگوییم سال 98 آغاز یک تحول عمده در حوزه اقدامات و مداخلات دستگاه های دولتی در محلات هدف بازآفرینی شهری است.رستم وندی تصریح کرد: حدود 11 میلیون نفر در محلات حاشیه نشین کشور ساکن هستند. همچنین حدود 8 میلیون نفر در بافت فرسوده و بافت تاریخی کشور حضور دارند که در مجموع جمعیت بزرگی از کشور را شامل می شود یعنی در مجموع 19 میلیون نفر از جمعیت 60 میلیون شهرنشین جمهوری اسلامی در این مناطق ساکن هستند که دارای مشکلات خاص خود هستند. این جمعیت مبتلا به فقر شهری بوده و دارای مشکلات کالبدی، مشکل مسکن، پسماندها و... هستند. همچنین عقب ماندگی از نظام آموزشی و پایین بودن بهداشت در این محلات از جمله مشکلات این مناطق بوده که باید با کمک هم افزایی همه دستگاه ها در این محلات اقدامات و مداخلات لازم شکل بگیرد.