آرشیو دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۰
شهرستان ها
۷

برخی از روستاهای سیل زده خوزستان تجمیع می شوند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: تعدادی از روستاهای سیل زده خوزستان در دوره بازسازی، برای ارائه خدمات بهتر تجمیع می شوند.

امید حاجتی بیان کرد: روستاهای سیل زده که در حریم و یا بستر رودخانه ها هستند، پیش از شروع عملیات بازسازی و نوسازی با همکاری دانشگاه شهید چمران، سازمان آب و برق، بنیاد مسکن و دیگر سازمان های مرتبط، برای جابجایی شناسایی می شوند.

وی ادامه داد: این اقدام با هدف پیشگیری از ورود خسارت در بحران های احتمالی آینده انجام می شود.

رئیس کمیته برآورد و تعیین خسارت قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان گفت: پیش بینی لازم درخصوص تجمیع برخی از روستاها صورت گرفته به این دلیل که خیلی از خدماتی که دولت ارئه می دهد به روستاهایی خواهد بود که تعداد خانوار بیشتری دارند.

وی همچنین به خسارت های برآورد شده در بخش های مختلف استان اشاره کرد و گفت:بیش از 80درصد خسارت های مردمی در خوزستان مربوط به بخش کشاورزی است و واحدهای صنفی و صنعتی در جایگاه بعدی خسارت قرار دارند.

وی میزان خسارت های وارده به واحدهای مسکونی را چهار درصد کل برآوردها بیان کرد.رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ادامه داد: در بخش ابنیه و زیرساخت های دولتی نیز بیشترین خسارت وارد شده به تاسیسات سازمان جهادکشاورزی، راه ها، شرکت های آبفای استان و نیز شهرداری ها است. وی افزود: مجموعه هایی دیگری مانند آموزش و پرورش، اماکن بهداشتی، پادگان ها و دیگر بخش های استان نیز دچار آسیب شده اند که اطلاعات آنها در حال جمع آوری است.