آرشیو دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۰
صفحه آخر
۱۲

گنبد آهنین به دلیل ناکارآمدی برچیده می شود

ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین در حملات اخیر مقاومت فلسطین، رژیم صهیونیستی را بر آن داشته تا به دنبال سامانه جایگزین باشد.

سامانه گنبد آهنین که رژیم صهیونیستی از سال 2011 آن را نصب کرده و مانور زیادی روی آن داده بود در حملات مختلف ناکارآمدی خود را نشان داده است. در جریان حمله اخیر نیز گروه های مقاومت 700 موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک کردند که سامانه گنبد آهنین تنها 30درصد از آنها را رهگیری کرد. به همین دلیل رژیم صهیونیستی به دنبال جایگزین کردن این سامانه دفاعی است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی معاریو گزارش داده به دلیل ناکارآمدی سامانه ضد موشکی گنبد آهنین در درگیری های اخیر با گروه های مقاومت فلسطین در غزه، رژیم صهیونیستی بار دیگر بررسی های خود را برای توسعه سامانه ضدموشکی لیزری برای جایگزینی سامانه گنبد آهنین آغاز کرده است.

بنابر گزارش این روزنامه صهیونیستی، هر موشک رهگیر سامانه ضد موشکی گنبد آهنین 70 هزار دلار هزینه در برداشته و رژیم صهیونیستی تنها 10 آتش بار مخصوص سامانه گنبد آهنین را در اختیار دارد که برای رهگیری موشک ها به طور همزمان ناکافی است.

روزنامه صهیونیستی معاریو این را هم نوشته که این تعداد آتش بار برای مقابله با صد ها موشک مقاومت که طی درگیری های اخیر در غزه حتی برخی از آنها سکو های موشکی گنبد آهنین را هدف قرار داده، کافی نیست. معاریو در مطلب خود هماهنگی مناسب میان موشک های شلیک شده از سوی مقاومت فلسطین برای حمله به اهداف چندگانه و ناکارآمد کردن سامانه گنبد آهنین را نیز مورد تایید قرار داده است.

خبر دیگر اینکه، رژیم صهیونیستی در برابر یکی دیگر از اسرای فلسطینی در بند این رژیم، تسلیم شد. «نوح عبدالغفار غزاوی» اسیر فلسطینی که از 4 سال پیش تاکنون در اسارت صهیونیست ها به سر می برد، آزاد شد. صهیونیست ها پیشتر نیز به دلیل عجز و ناتوانی در برابر اقدامات شماری از اسرای فلسطینی از جمله اعتصاب غذا، چاره ای جز آزادی آنها نیافته و مجبور به آزادی آنها شده اند.