آرشیو دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۰
ورزشی
۹

موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک امروز افتتاح می شود

موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک عصر روز دوشنبه توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در محل کمیته ملی المپیک افتتاح خواهد شد.

رسیدگی به وضعیت موزه ورزش به منظور نگهداری و نمایش مدال ها و یادبود های ورزشکاران رشته های مختلف از حضور در میادین بین المللی، یکی از برنامه های مصوب کمیته ملی المپیک در سال گذشته بود که در جلسات ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی هم پیگیری و مورد تاکید قرار گرفت.

در همین راستا پیگیری های لازم برای ثبت موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک انجام شد ضمن اینکه همزمان با روسای فدراسیون ها و ورزشکاران شان هم رایزنی هایی صورت گرفت تا آنها کاپ، مدال و هر یادگاری دیگری که از حضور در میادین مختلف دارند را در اختیار این موزه قرار دهند.

بدین ترتیب مراحل تکمیل موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک طی چند ماه گذشته پیش رفت تا آماده افتتاح در فاز نخست شود. افتتاح موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک در فاز نخست عصر امروز دوشنبه در محل کمیته ملی المپیک و با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور انجام خواهد شد.

علاوه بر جهانگیری که افتتاح موزه توسط وی انجام می شود، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و معاونان وی، اعضای کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، روسای فدراسیون ها و نایب رئیسان آنها، ورزشکاران رشته های مختلف همراه با مدیران کمیته ملی المپیک نیز در مراسم افتتاحیه فردا حضور خواهند داشت. در مجموع افتتاحیه موزه ملی ورزش با حضور 200 مهمان انجام می شود.