آرشیو دو‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۰
حوادث
۱۰

همکاری پلیس با 2 نرم افزار مسیریاب کلید خورد

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از امضاء تفاهم نامه میان پلیس راهور پایتخت و دو اپلیکیشن مسیریاب ایرانی خبر داد.

به گزارش فارس، این تفاهم نامه برای تسهیل تردد رانندگان، مدیریت سفر و مدیریت زمان در سفرهای درون شهری و همچنین به منظور اطلاع رسانی به شهروندان و مسافران پایتخت از اجرای طرح های مختلف ترافیکی و اقدامات ترافیکی در سطح شهر، با دو مسیریاب داخلی به نام های «بلد» و «نشان» امضاء شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در جلسه امضاء این تفاهم نامه اظهار داشت: مسیریاب های داخلی کم و کاستی نسبت به مسیر یابی های خارجی ندارند و بحث تبادل اطلاعات به صورت لحظه ای بین پلیس راهور و این مسیریاب ها از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

محمدرضا مهماندار گفت: طبیعی است که اقدامات ترافیکی مختلفی را در سطح شهر انجام می دهیم که این اقدامات شامل محدودیت ها و ممنوعیت های تردد بر اساس طرح های ترافیکی مختلف می باشد. این موارد را می توانیم با بارگذاری، بلافاصله بر روی این اپلیکیشن ها به مردم اطلاع رسانی کنیم که در نتیجه آن مسیرهای پیشنهادی مسیریاب ها در لحظه اصلاح خواهند شد.

مهماندار افزود: هدف بعدی نیز پیش بینی پذیری ترافیک است تا بر اساس دیتاهای جمع آوری شده توسط این مسیریاب ها بتوانیم مدل سازی سفرهای درون شهری را بهبود بخشیم و پیش بینی مناسب تری را به شهروندان ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه کشورهای هوشمند کشورهایی هستند که ابزارهای هوشمند جهانی را در کشور خود و به نسبت نیازهای کشور خود بومی سازی می کنند، گفت: امروزه چین و روسیه به سراغ نقطه یابی های ماهواره ای گام برداشتند که به نظر می رسد در ایران نیز این توانمندی وجود دارد و ما هم آمادگی استفاده تمام و کمال از این ظرفیت را داریم.