آرشیو سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۱
صفحه آخر
۱۲

نیویورک تایمز: ترامپ و دامادش متهم به پولشویی هستند

روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی نوشت: ترامپ و دامادش «جرد کوشنر» در شرکت های وابسته به خود طی سال های 2016 و 2017 پولشویی کرده اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا این روزها حسابی در مرکز سیبل رسانه های دنیاست. بسیاری از رسانه های جریان اصلی و منتقد ترامپ سیاست خارجی و اقتصادی وی را آماج حملات خود کرده اند اما نیویورک تایمز روز یک شنبه با انتشار گزارشی مسیر جدیدی را برای حمله به ترامپ باز کرد.

این روزنامه نوشته: «کارشناسان بانک آلمانی «دویچه بانک» در سال های 2016 و 2017 چندین تراکنش مشکوک از حساب های شرکت های وابسته به دونالد ترامپ و داماد او جرد کوشنر را شناسایی کرده و به مدیران بانک گزارش کرده اند، اما مسئولان بانک این گزارش ها را نادیده گرفته اند.»

محتوای دقیق این تراکنش ها مشخص نیست، اما به نوشته نیویورک تایمز دستکم برخی از این تراکنش ها با شرکت های خارجی از جمله روسی صورت گرفته است. بر اساس قوانین ضدپولشویی آمریکا، بانک ها باید تراکنش های مشکوک را به مراجع نظارتی گزارش کنند، اما کارکنان دویچه بانک می گویند مسئولان این بانک از بیم از دست دادن مشتریان ثروتمند خود، از چنین کاری خودداری می کنند. دویچه بانک، سازمان ترامپ و همچنین سخنگوی کوشنر ادعای دست داشتن در پولشویی را رد کرده اند.

خبر دیگر اینکه «میت رامنی» سناتور جمهوری خواه و نامزد اسبق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز یک شنبه در مصاحبه ای از ویژگی های اخلاقی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور انتقاد کرد و آن را به دور از ویژگی های انسانی دانست.

رامنی گفت: «فکر می کنم جوانان و نیز مردم در سراسر جهان به رئیس جمهور آمریکا نگاه می کنند و می گویند آیا این ویژگی هایی که او از خود نشان می دهد همان هایی است که ما می خواهیم تقلید کنیم؟ آیا این ویژگی ها به فروتنی، صداقت و درستی مربوط می شود؟ او از برخی از بهترین ویژگی های شخصیتی انسان فاصله گرفته است.