آرشیو سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۵۳۸۹
رسانه
۵
یادداشت

شروع تازه

داریوش فرهنگ (بازیگر و کارگردان)

درباره اوضاع کیفی محصولات تلویزیونی در ماه های اخیر نیاز به یک بررسی جامع کارشناسانه است تا دریابیم اوضاع از چه قرار است و بدون آمار و سند و کارشناسی صحیح، بحث و نظر دادن منطقی نیست، ولی این را می دانم که سازندگان ما از کارگردان تا بازیگر و حتی عوامل پشت صحنه بسیار تواناتر از تکنیسین های بسیاری از کشورهای همسایه هستند و فقط باید از توانایی هایشان درست استفاده کرد تا نتیجه مدنظر حاصل آید.

قطعا لازم است که در تولیدات تلویزیونی علایق مردم را لحاظ کرد و حق مردم است که چیزی فراتر از کلیشه های مرسوم بخواهند، زیرا مخاطبان از تکرار خسته شده اند و چه در برنامه های نمایشی و چه در برنامه های غیرنمایشی دلشان می خواهد محصولات بدیع را تماشا کنند و وقتشان را پای محتوایی بگذارند که چه در داستان پردازی و چه در ساختار بر استانداردها افزوده است.

خودم در قبول پیشنهادات بازیگری سعی می کنم آثاری را در اولویت بگذارم که شامل نوآوری و بدعت هستند.

چند کار تلویزیونی آماده پخش دارم که به زودی روی آنتن می روند و باید ببینیم نتیجه چه می شود و چه بازخوردی خواهد گرفت. یکی از این سریال ها «گاندو» نام دارد و دیگری «مدیرمدرسه».

در این میان می دانم که گاندو از استانداردهای مرسوم این چند سال اخیر تلویزیون بالاتر است و یک سریال با پروداکشن سنگین است که کوشش بالایی برای افزودن بر کیفیتش صورت گرفته است و اصلا دلیل حضور خودم در این مجموعه هم همین غنای بالای تولید است.

اکنون زمان آن رسیده کمی از استانداردهای معمول پا را فراتر بگذاریم و کارهایی را انجام دهیم که مخاطب وطنی تشنه تماشای آنهاست و از این حیث گاندو می تواند یک شروع تازه باشد، چون همه عناصر بصری اش با دقت فراوان ایجاد شده و داستانی جذاب هم دارد.