آرشیو سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۵۳۸۹
جامعه
۱۸

کودک و نوجوانان ، 13 درصد کشته های تصادفات

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: کودکان و نوجوانان زیر ده سال حدود 13 درصد کشته های تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش جام جم، سردار د کمال هادیانفر افزود: سالانه 3/1 میلیون نفر در حوادث رانندگی جهان کشته می شوند و در کشور ما سالانه 17 هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته و 350 هزار نفر مجروح می شوند.

وی عنوان کرد: از 46 کشته تصادفات روزانه در کشور هفت نفر کودک است، بر اساس قانون استفاده از کمربند ایمنی سرنشین جلو در شهرها و سرنشینان عقب در جاده ها الزامی است.

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: اخیرا مجلس شورای اسلامی قانونی را در حمایت از کودکان تصویب کرده است که پس از تصویب شورای نگهبان اجرایی می شود. بر اساس قانون مذکور از حبس تعزیری تا جریمه نقدی برای متخلفان رانندگی که جان کودکان را به خطر بیندازند در نظر گرفته شده است.

سردار هادیانفر ادامه داد: حدود 43 درصد تصادفات نوروز امسال از شکل واژگونی بوده است که در این شکل از تصادفات صدمات جدی به کودکان وارد می شود. وی گفت: خارج شدن کودکان از شیشه و سقف خودرو و نشستن کودک در صندلی جلو یا بر روی پای راننده تخلف است و موجب به خطر افتادن جان کودکان می شود.

هادیانفر بیان کرد: پلیس در حال پیگیری لایحه ماده 19 در مجلس برای اجباری کردن استفاده از صندلی کودک است و در صورت تصویب پلیس با متخلفان برخورد می کند. صندلی کودک باید به صندلی عقب خودرو با کمربند ایمنی مهار شده و پس از آن کودک در آن قرار گیرد.

رئیس پلیس راهور افزود: نرخ جریمه های فعلی بخصوص برای تخلفات حادثه ساز و موضوعات مرتبط با کودکان اصلا بازدارنده نیست و پلیس راهور در شورای عالی ترافیک موضوع افزایش نرخ جریمه ها را در این بخش ها در دستورکار قرار داده است.