آرشیو چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۲
اخبار کشور
۲

آیت الله شبستری: پالرمو و CFT از دستور کار مجمع تشخیص مصلحت خارج نشده است

سه عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اخبار منتشرشده مبنی بر خارج شدن دو لایحه پالرمو و CFT از دستور کار مجمع تشخیص را رد کردند.

آیت الله محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با تسنیم، درباره برخی اخبار منتشرشده مبنی بر خارج شدن دو لایحه پالرمو و CFT از دستور کار مجمع تشخیص گفت: بررسی این لوایح از دستور کار مجمع خارج نشده و هم اکنون در کمیسیون های تخصصی مجمع در حال بررسی است.

وی افزود: به محض اتمام بررسی این دو لایحه در کمیسیون های تخصصی مجمع، این لوایح در دستور کار جلسات صحن مجمع نیز قرار خواهد گرفت.

همچنین مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در گفت وگو با ایرنا با بیان این که CFT و پالرمو از دستور کار مجمع خارج نشده گفت: از ابتدا تصمیم گرفته شد لوایح پالرمو و CFT با هم در کمیسیون مربوطه در مجمع بررسی شود و خود مجمع تشخیص، درباره آن اظهارنظر کند.

انصاری در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر CFT و پالرمو باید در کمیسیون مربوطه بررسی و گزارش آن به صحن فرستاده شود و صحن درباره آن تصمیم گیری کند، اما هنوز گزارش نظر کمیسیون به مجمع فرستاده نشده است.

احمد توکلی هم که با خبرآنلاین گفت وگو کرده، خبر خارج شدن دو لایحه پالرمو و CFT از دستور کار مجمع تشخیص را رد کرد و گفت: نه این لوایح از دستور کار مجمع خارج نشده است بلکه زمینه بررسی آن وجود ندارد.

گفتنی است محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام روز دوشنبه در گفت وگو با همشهری از خارج شدن لوایح CFT و پالرمو از دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داده و گفته بود: علت این امر را از دبیرخانه و رئیس مجمع بپرسید.

بر همین اساس بود که مصطفی کواکبیان نیز روز گذشته در جلسه علنی مجلس طی تذکری گفت: بیش از چهار ماه است که بحث CFT و پالرمو به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده شده، اخیرا شنیدیم دبیر مجمع آن را از دستور کار خارج کرده و امیدواریم این موضوعی که شنیده ایم درست نباشد.