آرشیو چهار‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۹۵۰۰
صفحه آخر
۱۲

دیدار شاعران با حضرت آیت الله خامنه ای

زبان مادری، دغدغه رهبری انقلاب است

مراسم دیدار شاعران و چهره های فرهنگی و ادبی هر ساله در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می شود که کار برنامه ریزی و هماهنگی آن و همچنین دعوت از شعرا توسط مرکز آفرینش های حوزه هنری و موسسه سپهر سوره این نهاد فرهنگی هنری انجام می گیرد.

شاعران دعوت شده به این مراسم تازه سروده و اشعار مناسبتی خود را در محضر رهبر انقلاب خواندند. از نکات جالب توجه دیگر این مراسم قرائت اشعاری با مضامین اجتماعی و مضمون مقاومت بود که مورد توجه حاضران و تفقد مقام معظم رهبری قرار گرفت. از نکات جالب مراسم شب شعر امسال در محضر رهبر انقلاب اسلامی که به یکی از مهم ترین رویدادهای ادبی و شعری سال های اخیر تبدیل شده است، حضور قابل توجه و پرتعداد شاعران شهرستانی بود؛ شاعرانی که عمومشان از چهره های جوان شعر بوده و از راه دور خود را به این مراسم رسانده بودند؛ شاعرانی چون امیرعباس بختیاری از قم، جواد نوری از همدان، حسین خزایی از کرمانشاه، رضا شریفی از فارس، محسن سلطانی از اصفهان، سید ضیا موسوی از زنجان، قاسم رفیعا از خراسان، علی باجلان از لرستان و...

این مراسم پس از افطار با گردهم آیی شاعران در محضر رهبر انقلاب ادامه یافت و بخش شعرخوانی مراسم آغاز شد. در این مراسم طبق روال سال های گذشته تعدادی از شاعران پیشکسوت و جوان کشورمان جدیدترین سروده های خویش را در محضر رهبر انقلاب قرائت کردند که مورد توجه و تفقد ایشان قرار گرفت. باتوجه به کثرت شعرهای قرائت شده در این مراسم به نیابت از آنها شعر زیر تقدیم شما می شود امید که مقبول اهل شعر و دل قرار گیرد.

تقدیم به شهدای فاطمیون

کوچه هامان پراز سیاهی بود، شهررا از عزادرآوردند

چشم های ستاره ها خندید، ماه را سمت دیگر آوردند

شاخه هایی که سرفرازانند، میوه هایی که جلوه باغند

مادران مثل ام لیلایند، که پسر مثل اکبر آوردند

روی تابوت هایشان بستند، پرچمی که به رنگ خورشید است

فاطمیون فداییان حرم، سرورانی که سر برآوردند

قصه ها را یکی یکی خواندند، آخرماجرا سفر کردند

عاشقی هم برایشان کم بود، عشق بردند و باور آوردند

عصر یک جمعه بهاری بود، همه در انتظارشان بودیم

بادهای بهاری از هرباغ، لاله هایی معطر آوردند

عاطفه جعفری (شاعر افغانستانی)