آرشیو چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۲
ورزشی
۹

تمام تلاشمان این است تا پایان سال 98 هر 3 سهمیه المپیک را قطعی کنیم

هروی: تیم ملی کاراته به فرد متکی نیست

سرمربی تیم ملی کاراته ایران با ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش در مسابقات سری آ ترکیه، گفت: تیم ایران به فرد متکی نیست و گروهی از بازیکنان خوب را در اختیار داریم که برای رسیدن به المپیک تلاش می کنند.

شهرام هروی با بیان اینکه مسابقات کاراته وان سری آ استانبول از لحاظ کمی و کیفی سطح خوبی داشت، ادامه داد: ترکیه رقیب اصلی ما در مسابقات مختلف است و همیشه رقابت نزدیکی با هم داشته ایم که توانستیم در کشور خودشان این تیم را کنار بزنیم.

وی افزود: زمانی که از پنج وزن به سه مدال طلا دست می یابیم، نشان می دهد که کاراته ایران از نظر فنی حرکت خوبی داشته است. خوشبختانه کاراته کاهای ایران امتیازات خوبی را در این مسابقات جمع آوری کردند. البته باید اشاره کنم که نفرات تیم امید نیز که ترکیه به میدان رفتند، عملکرد مناسبی داشتند.

هروی درخصوص بی نظمی در نحوه برگزاری مسابقات کاراته وان ترکیه، توضیح داد: متاسفانه مسابقات در روز نخست تا بامداد طول کشید و این اشکالاتی است که در مسابقات سری آ وجود دارد، چراکه استقبال بسیار زیاد است و حتی نفراتی که رنکینگ ندارند نیز در آن به میدان می روند.

وی درخصوص اینکه گفته می شود مسابقات سری آ از سطح کیفی بالایی برخوردار نیست، پاسخ داد: این مسئله را قبول ندارم. همه نامداران جهان در این مسابقات به میدان می روند و شاید تعداد بالای شرکت کنندگان موجب به وجد آمدن چنین ذهنیتی شده باشد.

سرمربی موفق تیم ملی کاراته ایران، گفت: به طور مثال در وزن منهای 75 کیلوگرم «رافائل آقایف» و «لوییجی بوسا» قهرمانان مطرح جهان از جمهوری آذربایجان و ایتالیا حضور داشتند و در وزن منهای 84 کیلوگرم «مهدی قراری زاده» جوان شایسته ایران برابر «آکتاش» نفر اول رنکینگ جهان از ترکیه به پیروزی رسید.

وی در مورد عملکرد مناسب نفرات جوان تیم کشورمان، گفت: از این مسئله خوشحالم که گروهی از بازیکنان شاخص را داریم که برای رسیدن به المپیک تلاش می کنند.

سرمربی تیم ملی ایران با بیان اینکه حضور در مسابقات متعدد در فاصله زمانی کوتاه، دشوار است، اما چاره ای نداریم و باید نفرات را از نظر بدنی و ذهنی آماده کنیم،گفت: هنوز 10 مسابقه دیگر پیش روی داریم و تمام تلاشمان این است تا پایان سال 98 هر سه سهمیه موجود برای حضور در المپیک از طریق رنکینگ را قطعی کنیم.