آرشیو چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۵۳۹۰
سیاست: داخلی/خارجی
۲

خبر

محکومیت هدایتی به 20 سال حبس و 74 ضربه شلاق

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری دیروز، جزئیات حکم پرونده حسین هدایتی را تشریح کرد و از ارسال پرونده سیف، رئیس پیشین بانک مرکزی به دادگاه خبر داد. غلامحسین اسماعیلی همچنین از صدور حکم برای دو جاسوس خارجی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیلی درباره جزئیات پرونده هدایتی اظهار کرد: این متهم به جرم اخلال در نظام اقتصادی به 20 سال حبس، محرومیت از مشاغل دولتی و رد مال به میزان 488 میلیارد تومان و 74 ضربه شلاق محکوم شد.

اسماعیلی گفت: ما در پرونده های امنیتی یک مورد نفوذ فرهنگی دولت انگلیس را داشتیم که در حوزه فرهنگی و تئاتر ورود پیدا کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: جاسوس هایی هم از انگلیس، آمریکا و عربستان داشتیم و اخیرا برای دو نفر از جاسوس های سرویس کشور آمریکا و عربستان حکم صادر شده است.

پرونده سیف به دادگاه ارسال شد

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت پرونده های سیف، عراقچی و سالار آقاخان گفت: پرونده با نقص از ناحیه دادگاه به دادسرا اعاده شد. دادگاه باید در مورد عراقچی و سالار آقاخان نواقص را برطرف کند، اما نمی توانست کسی را که در کیفرخواست نیست و اظهاراتش اخذ نشده و اظهارات او موثر است شخصا احضار و از او تحقیق کند.

سخنگوی دستگاه قضا اضافه کرد: دادسرا تحقیقات را تکمیل کرد و پرونده در همین هفته به دادگاه اعاده شد. اسماعیلی در پاسخ به این که با توجه به تاکید رئیس قوه قضاییه برای رسیدگی به دارایی مسوولان آیا قرار است این سامانه در اختیار عموم قرار گیرد، اظهار کرد: در ارتباط با مقامات در اصل 142 قانون اساسی، قوه قضاییه کار رسیدگی انجام می دهد؛ اگر در رسیدگی ها جرم و تخلف یا افزایش غیر حق اموال و دارایی این مسوولان را مشاهده کرد نتایج را به اطلاع عموم می رساند.سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این سوال که آیا پرونده سیف رئیس کل سابق بانک مرکزی به سرانجام رسیده است یا خیر، گفت: این پرونده بعد از تکمیل تحقیقات به دادگاه ارسال شده است.