آرشیو پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۷۰۶۷
اجتماعی
۱۴

آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از امروز

ثبت نام یک میلیون و 500 هزار کلاس اولی از امروز در 61 هزار مدرسه ابتدایی آغاز شد.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: کلاس اولی ها براساس آمار اعلام شده امسال 100 هزار نفر بیشتر از سال گذشته هستند.

رضوان حکیم زاده افزود: براساس آیین نامه باید حداکثر تعداد دانش آموزان در کلاس های پایه اول 26 نفر باشد و ما به مدیران مدارس تاکید کرده ایم که این میزان را رعایت کنند. وی گفت: ثبت نام کلاس اولی ها تا پایان شهریور و در روز های دوشنبه و چهارشنبه هر هفته انجام می شود، ولی از خانواده ها می خواهیم ثبت نام را به روز های پایانی تابستان موکول نکنند.

وی تاکید کرد: ثبت نام در مدارس هیات امنایی و غیردولتی براساس شهریه مصوب انجام می شود و در مدارس دولتی رایگان خواهد بود.

وی یادآور شد: ثبت نام در مدارس دولتی براساس محدوده جغرافیایی صورت می گیرد و خانواده ها باید مدارک احراز محل سکونت خود را در موقع ثبت نام به مدرسه ارائه کنند. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: کلاس اولی ها قبل از ثبت نام باید به پایگاه های سنجش مراجعه و شناسنامه سلامت دریافت کنند. مجید قدمی افزود: بیش از 2 هزار پایگاه سنجش سلامت برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی در نظر گرفته شده است و هر دانش آموز از لحاظ شنوایی، بینایی و آمادگی تحصیلی سنجیده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزانی با نمره هوشی زیر 30 و دانش آموزان چند معلولیتی به مدارس استثنایی معرفی می شوند و سایر دانش آموزان نیز به مدارس عادی معرفی خواهند شد.

وی از خانواده ها خواست هنگام مراجعه به پایگاه های سنجش سلامت کارت واکسیناسیون فرزند خود را همراه داشته باشند.