آرشیو پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۳
اخبار کشور
۳

در نشست «گام دوم و وظیفه رسانه های انقلاب»

زاکانی: اساس بیانیه گام دوم تشکیل «جامعه الگو» است

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان با بیان اینکه نظام مسئولیتی ما مبتنی بر قبیله سالاری است، گفت: راه را باید برای جوانان باز کرد.

علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست «گام دوم و وظیفه رسانه های انقلاب» که در محل خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی صحبت از گام دوم می کنیم صحبت از این است که بناست یک جامعه الگو بسازیم و اساس گام دوم، تشکیل جامعه الگو است. زاکانی با بیان اینکه باید راه طی شده تا امروز را به درستی مرور کنیم، خاطرنشان کرد: گام دوم سه جز به خواننده انتقال می دهد که یکی روایت درست از راه طی شده، دیگری تبیین شرایط موجود و جزء دیگر نیز اولویت های بزرگ برای تحول بزرگ در کشور است. به گزارش فارس، وی در این نشست گفت: در حوزه نظامات نظام سیاسی تحولاتی ایجاد شده و در مقوله دفاع نیز نظام دفاعی جدید پیاده شد ولی نظام اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ما دستخوش تغییر نشده و سنگ راه تحول کشور شده است که در این خصوص هم نیازمند تحول هستیم.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان با اشاره به اینکه 12 هزار قانون داریم که بخش مهمی از آنها بند پای مردم است و مسیر نادرستی ترسیم می کند، گفت: محصول این قانون ها خلل و فرجی است که باعث می شود قانون دانان قانون شکن با علمی که دارند سرمایه های جامعه را به یغما ببرند. زاکانی با بیان اینکه دستگاه تقنینی کشور درست عمل نمی کند، اظهار داشت: مجموعه تقنینی کشور تکیه به حوزه و دانشگاه ندارد و دچار روزمرگی و از هم گسیختگی شده است. وی با بیان اینکه در سطح برنامه ها، برنامه دقیقی که براساس خاستگاه های انقلاب باشد، نداریم گفت: برنامه های توسعه ای ما هم براساس خاستگاه انقلاب نیست.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه نظام مسئولیتی ما مبتنی بر قبیله سالاری است تصریح کرد: همین موضوع باعث شده نظام مسئولیتی ما خود را از نسل جوان محروم کند. لذا راه را باید برای جوانان باز کرد.