آرشیو پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۵۳۹۱
زندگی: ایران
۱۶
خبر سلامت

توصیه کلیدی روحانی برای رونق هتل سازی

روز گذشته در همین ستون گفتیم که اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری در حال وقوع است؛ اتفاقاتی که بخشی از آن برمی گشت به تصمیمات سازمان میراث فرهنگی برای جذب گردشگران خارجی از جمله چین به کشورمان و بخش دیگر آن مربوط می شد به ارتباط نزدیک صداوسیما و سازمان میراث فرهنگی برای توسعه گردشگری.

خبر جدید و شاید مهم تر ورود رئیس جمهور به حوزه گردشگری است که براساس آن رئیس جمهور طی روزهای گذشته با تامین زمین موردنیاز برای ساخت هتل و اجرای طرح های گردشگری در 500 نقطه از کشور به صورت رایگان یا با اقساط 20ساله موافقت کرده است. این موافقت به درخواست مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی صورت گرفته که در این درخواست آمده بود: « همان طور که استحضار دارید این سازمان درخصوص حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی، تسهیلات لازم را برای برخورداری سرمایه گذاران از مشوق های حمایتی از جمله پرداخت تسهیلات معافیت های گمرکی، معافیت های مالیاتی و... فراهم کرده است. در حال حاضر تقاضاهای قابل توجهی توسط سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در تاسیسات گردشگری خصوصا ساخت هتل های 4 و 5 ستاره در کلانشهرها وجود دارد.»

پاسخ مونسان را محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور داده بود که در متن نامه وی آمده است: در نامه سازمان میراث فرهنگی با موضوع پیشنهاد تامین زمین مورد نیاز در 500 نقطه کشور برای ساخت هتل و سایر تاسیسات محرک بخش گردشگری که تصویر آن به پیوست ارسال می شود به رئیس جمهور رسیده، پی نوشت شد: «مونسان مورد بسیار خوبی را اعلام کرده اند، اقدام و گزارش کنید.»/جام جم