آرشیو شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۵۳۹۲
زندگی: ایران
۱۶
صنایع دستی

گفت و گوی بی پرده هنرمندان صنایع دستی با رئیس جمهور

همیشه جای هنرمندان صنایع دستی در ضیافت مسوولان ارشد نظام در مناسبت های مختلف خالی بود؛ نه دیده می شدند و نه گویی جزو طبقه هنرمندی حساب می شدند که در مناسبت ها جایگاهی برایشان درنظر گرفته شود. امسال اما ورق برگشت و در نشست صمیمی رئیس جمهور و در کنار منتخبی از اهل فرهنگ و هنر، صندلی هایی هم برای تولیدکنندگان و کارآفرینان صنایع دستی ردیف شد و شش هنرمند از این صنف از استان های مختلف به مهمانی ریاست جمهوری دعوت شدند.

منصور حافظ پرست مودت، استاد برتر حوزه قلمزنی از استان اصفهان، نشست با رئیس جمهور را صمیمانه و مفید دانست و از این که فضایی فراهم شده تا هنرمندان صنایع دستی بدون واسطه مشکلات و مسائلشان را با رئیس جمهور در میان بگذارند، راضی بود.

یکی از درخواست های هنرمندان صنایع دستی، تقویت حضور و فعالیت رایزن های فرهنگی و اقتصادی کشورمان در حوزه صنایع دستی بود که مورد استقبال حجت الاسلام روحانی قرار گرفت.

پیشنهاد جایگزینی صنایع دستی به جای نفت را هم منوچهر خادم ملت، استاد برتر خاتم کاری از اصفهان مطرح کرد که این طرح هم مورد توجه حسن روحانی قرار گرفت.

مرضیه حسن زهی، هنرمند برتر سوزن دوزی از سیستان و بلوچستان هم فرصتی یافت تا به معرفی و تشریح هنر سوزن دوزی بلوچ و فعالیت زنان بلوچ در حوزه صنایع دستی بپردازد و نظر رئیس جمهور را به این هنر و سیستان و بلوچستان جلب کند. روستای خراشاد هم که به واسطه هنر حوله بافی اش به ثبت جهانی رسیده، از زبان فاطمه ذاکریان، هنرمند برتر حوله بافی این روستا به جمع معرفی شد./ جام جم