آرشیو یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۵
اخبار کشور
۲

معاون اول قوه قضائیه: عده ای ارز 4200 تومانی می گیرند اما چیزی وارد نمی کنند

حجت الاسلام محسنی اژه ای گفت: عده ای در واردات، ارز چهارهزار و 200 تومانی می گیرند اما چیزی وارد نمی کنند و چوب لای چرخ اقتصاد می گذارند و در جهت خواست دشمن، مردم ما را ناراضی تر می کنند.

اصفهان- خبرنگار کیهان: حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای ، در آیین معارفه حبیبی به عنوان رئیس کل دادگستری جدید استان اصفهان افزود: ضرورت دارد که ما از کسانی که در این شرایط خاص چوب لای چرخ تولید می گذارند بازخواست و با آنها برخورد کنیم و جای گذشت نیست.

وی افزود: ناهنجاری هایی در کشور وجود دارد و نباید اجازه دهیم دشمن جسور شود و قانون شکنی کند.

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: همه دست به دست هم بدهیم تا جلوی ناهنجاری های آشکار را بگیریم و این تنها یک راه زندان، حبس و شلاق ندارد، برای ایران بد است که برخی به مقدسات و تلاش خانواده شهدا دهن کجی می کنند، زمانی که با هنجارشکنی ها برخورد نشود دیگر خانواده ها از امر به معروف می ترسند و برخی رسما قانون شکنی کرده و پلیس را تهدید می کنند.

محسنی اژه ای تاکید کرد: باید بررسی کنیم چه تعداد کیفرخواست پذیرفته نمی شود، باید آسیب شناسی شود چه میزان احکام ما در دیوان عالی و دادگاه بدوی تغییر می کند، پرونده زمانی که کیفرخواست می خورد و محرز می شود نباید جابه جا شود.

معاون اول قوه قضائیه اظهار داشت: یکی از مشکلات دستگاه قضا این طول کشیدن هاست، باید کاری کنیم که ورودی پرونده کم شود و باید شورای حل اختلاف برای صلح و سازش تلاش کند. محسنی اژه ای خاطرنشان کرد: اگر این حجم ورودی پرونده افزایش پیدا کند هر میزان هم که قاضی اضافه کنیم کفاف نمی دهد، ورودی پرونده ها باید کاهش یابد.