آرشیو یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۵
صفحه آخر
۱۲

غرب بدون روتوش: قاضی آمریکایی از ترامپ انتقاد کرد برکنار شد!

یک قاضی آمریکایی پس از انتقاد از دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور برای 6 ماه بدون حقوق از کار تعلیق شد.

در حالی که گفته می شود در آمریکا اصل تفکیک قوا حاکم است و هیچ یک از مقامات مصون از انتقاد نیستند، و عده ای نیز به این باور رسیده اند، این کشور مهد آزادی و دموکراسی است، خبر رسیده یک قاضی در حالی که ترامپ را به ناتوانی در حاکمیت و بی کفایتی سیاسی متهم کرده بود برای 6 ماه بدون حقوق از کار تعلیق شده است.

خبرگزاری فرانسه در این باره نوشته، «مایکل کوان»، از قضات ایالت «یوتا» از سوی دیوان عالی آمریکا تعلیق شد و دادگاه مذکور رفتار این قاضی را «ناقض رویکرد قضایی و مخدوش کننده وجهه قضایی» دانسته است. دیوان عالی آمریکا همچنین اعلام کرده: «رفتار قاضی کوان وجهه او را به عنوان یک قاضی بی طرف، مستقل، شریف و خوش رفتاری که از مقامش سوءاستفاده نمی کند، مخدوش کرده است.»

این قاضی جنجالی در یکی از پست هایش که برای سال 2017 است، نوشته بود: « به حاکمیت خوش آمدید. آیا شما این مسیر را تغییر می دهید و در چهار سال بعدی وجهه کشورمان و موقعیت مان را در جهان تضعیف می کنید؟ آیا شما به نمایش ناتوانی خود در حاکمیت و ادامه بی کفایتی سیاسی ادامه خواهید داد؟»

گفتنی است، آمریکایی ها به «جولیان آسانژ» موسس سایت افشاگر ویکی لیکس نیز 17 اتهام جدید زده اند تا به قول «ادوارد اسنودن»، مامور سابق سیا، به روزنامه نگاران اعلان جنگ کند.