آرشیو یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۵
صفحه آخر
۱۲

سفارت ونزوئلا با کمک پلیس آمریکا به اشغال کودتاچیان در آمد

سفارت ونزوئلا در آمریکا با کمک پلیس این کشور به اشغال کودتاچیان درآمد و سفیر منصوب شده از سوی خوان گوایدو، سرکرده مخالفان این کشور، کنترل سفارتخانه را به دست گرفت.

آمریکا در یک گام دیگر برای مشروعیت بخشیدن به رهبر کودتاچیان ونزوئلا یعنی «خوان گوایدو» که اخیرا در پیشبرد کودتا شکست سختی خورده بود نماینده وی را به کمک نیروهای پلیس به زور وارد سفارت ونزوئلا کرد. بنابر اعلام دفتر کودتاچیان، «کارلوس وچیو»، روز جمعه (به وقت محلی) کنترل سفارتخانه ونزوئلا در آمریکا واقع در محله جورج تاون واشنگتن را به دست گرفته است.

اشغال سفارتخانه ونزوئلا در پایتخت آمریکا توسط مخالفان در حالی صورت می گیرد که فعالان صلح طلب به درخواست دیپلمات های دولت قانونی ونزوئلا از چند هفته پیش در این ساختمان سکنی گزیده و از آن در برابر اشغالگران محافظت می کردند. بعد از این اتفاق، آمریکا که همواره از امنیت سفارتخانه های خود در دیگر کشورها شاکی است، اقدامات ضد دیپلماتیکی را علیه سفارت ونزوئلا در واشنگتن آغاز کرد. از جمله این اقدامات می توان به قطع آب و برق و ممانعت از ورود غذا به داخل ساختمان اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، «وچیو» تاکنون به عنوان نماینده «خوآن گوآیدو»، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا فعالیت داشت. بر اساس گزارش خبرنگار اسپوتنیک، فعالیت یک سری پرسنل بخش پشتیبانی و نگهداری در بیرون این سفارتخانه مشاهده شده در حالی که عده ای از آنها مشغول نصب دوربین های امنیتی جدید بوده اند. همچنین یک اخطاریه نیز در بیرون سفارتخانه به چشم می خورد که روی آن عنوان شده که آمریکا دولت گوآیدو را به رسمیت شناخته و به همه افراد داخل سفارتخانه هشدار می دهد که یا این ساختمان را ترک کنند و یا با پیگرد قضایی مواجه شوند. در حال حاضر کودتاچیان ونزوئلایی با حمایت های آمریکا کنترل تمامی شش ساختمان دیپلماتیک این کشور در آمریکا را به دست گرفته اند.