آرشیو یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۵
صفحه آخر
۱۲

تظاهرات مردم سودان با شعار ما حاکمیت اسلامی می خواهیم نه حاکمیت نظامی

هزاران نفر از مردم سودان با برگزاری تظاهرات در پایتخت این کشور، خواستار برقراری حاکمیت اسلامی در سودان شدند.

هزاران نفر از شهروندان سودانی جمعه گذشته با برگزاری راهپیمایی در خیابان های خارطوم، شعار «آزادی، صلح، عدالت و شریعت» سر دادند و خواستار برقراری حاکمیت اسلامی در سودان شدند. این راهپیمایی به در خواست ائتلاف دو گروه موسوم به « نصرت الشریعه» و«دولت قانون» برگزار شده است.

معترضان در خیابان منتهی به کاخ ریاست جمهوری تجمع کردند، اما نیروهای امنیتی این مسیر را بستند. «محمد عبدالکریم» نفر دوم ائتلاف مذکور گفت: این راهپیمایی پیامی به نیروهای «اعلامیه آزادی و تغییر» است مبنی بر اینکه ما (اسلامگرایان) صدایی در سودان داریم. این ائتلاف نماینده معترضانی است که به عزل «عمر البشیر» در یازدهم آوریل (21 فروردین) به دست نظامیان کمک کرده اند.

از سوی دیگر، در بحبوحه بن بست سیاسی در سودان، رهبران معترض سودانی خواستار اعتصاب سراسری دو روزه از روز سه شنبه شدند.

هشدار به شورای نظامی حاکم

ائتلاف موسوم به «ندا» که بخشی از ائتلاف آزادی و تغییر است، درباره پیامدهای صرف نظر کردن از اصل گفت وگو برای انتقال حکومت به غیر نظامیان، به شورای نظامی انتقالی سودان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این ائتلاف پس از برگزاری نشستی گسترده در اتریش تاکید کرد، مذاکرات با شورای نظامی، بهترین راه برای انتقال آرام حکومت است.

این ائتلاف همچنین بر لزوم تحقق خواسته ملت مبنی بر تشکیل حکومت غیر نظامی برای برقراری صلحی عادلانه، تحقق اصلاحات اقتصادی و ایجاد روابط خارجی متوازن تاکید کرد.