آرشیو شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۴۳۶۹
ورزش
۱۴
چهره - 3

دستانی با دستکش طلایی

همه می دانند اگر بیرانوند در آن فصلی که پرسپولیس با تفاضل گل نایب قهرمان لیگ شد در پرسپولیس حضور داشت، این تیم پنجشنبه شب به جای هت تریک، پوکر قهرمانی را جشن گرفته بود. علیرضا بیرانوند سه بار تاکنون برنده جایزه بهترین دروازه بان فصل شده است. در فصل 95-94 با تیم نفت تهران و در سال های 96-95 و 97-96 با پرسپولیس. گلر شماره یک پرسپولیس این فصل هم با 16 کلین شیت سهم عمده ای در قهرمانی تیمش ایفا کرد و حالا صاحب دستکش طلایی لیگ هجدهم فوتبال ایران شده است. بیرانوند هم اکنون یکی از پرافتخارترین گلرهای لیگ برتر به حساب می آید.

علی بیرو که سال گذشته و در ایام جام جهانی با مهار پنالتی کریس رونالدو به ستاره تیم ملی ایران در روسیه تبدیل شد، در فصل نقل وانتقالات و زمانی که پنجره پرسپولیس بسته بود و چند تا از ستاره های این تیم راهی لیگ های دیگر شده بودند، به پیشنهادات باشگاه های ترکیه ای پاسخ منفی داد تا همچنان مرد شماره یک مورد اعتماد برانکو باقی بماند. بیرانوند با ماندن در جمع سرخ ها فینال لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرد و در ورزشگاه پارس جنوبی جم، برای سومین سال پیاپی جام قهرمانی را بالای سر برد، هر چند حذف در نیمه نهایی جام ملت های آسیا مقابل ژاپن با دریافت سه گل نقطه ای منفی در کارنامه او به حساب می آید، اما فعلا بیشتر کارشناسان متفق القول هستند که او شایسته ترین گلر حال حاضر فوتبال ایران محسوب می شود.

اخباری که از اطراف این بازیکن به گوش می رسد نشان می دهد او این فصل هم پیشنهاداتی از سوی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و همچنین سوپرلیگ ترکیه دارد. شاید امسال باتوجه به دست باز پرسپولیس برای جذب بازیکن، او برای رسیدن به آرزوهایش که همان بازی کردن در سطح اول فوتبال اروپاست، تهران را ترک و البته پول خوبی را نیز نصیب باشگاهش کند. بیرانوند در مصاحبه ای در مورد سود قابل توجهی که انتقال احتمالی او به حساب پرسپولیس واریز می کند، اعلام کرده بود: «هر قدر به پرسپولیس برسد، حق این باشگاه است. پرسپولیس خیلی به من کمک کرده تا به این جایگاه برسم و هر قدر از انتقال من به باشگاه برسد، حق باشگاه است.»