آرشیو شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۳۴۳۰
جهان
۷

رویداد

آغاز به کار سفیر جدید آمریکا در بغداد

سرانجام پس از ماه ها معرفی ماتیو تویللر، سفیر کنونی آمریکا در یمن، به عنوان سفیر جدید این کشور در بغداد، سنای آمریکا به او رای اعتماد داد و تویللر به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

پیام پادشاه مراکش به ملک سلمان

با وجود اختلافات در روابط میان مراکش و عربستان، پادشاه مراکش پیامی را برای ملک سلمان فرستاد و هدف قرارگرفتن تاسیسات نفتی این کشور را محکوم کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه روسیاالیوم، محمد ششم، پادشاه مراکش، در پیامی به ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، «اقداماتی را که به امنیت و ثبات این کشور لطمه می زند»، محکوم کرد.

تمایل پنتاگون برای پرداخت هزینه سفر طالبان

به گفته سخنگوی پیتر وسیکلوسکی، از اعضای مجلس نمایندگان، وزارت دفاع آمریکا از کنگره خواسته بود مجوز پرداخت هزینه های سفر، اقامت، خوراک و آمد و شد اعضای هیئت طالبان را هنگام حضور در دوحه قطر بپردازد.

سفر از پیش اعلام نشده حفتر به ایتالیا

خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی»، در سفری از پیش اعلام نشده پنجشنبه وارد ایتالیا شد و با جوزپه کونته، نخست وزیر این کشور، در شهر رم دیدار کرد. طبق این گزارش، دو طرف در این دیدار درباره اوضاع لیبی و حمله نیروهای حفتر به طرابلس رایزنی کردند.

دولت استرالیا در آستانه شکست

براساس نظرسنجی سیاسی انجام شده، مشخص شد دولت استرالیا احتمالا در آستانه شکست در انتخابات پارلمانی امروز قرار دارد. طبق این نظرسنجی حزب کارگر استرالیا، از دولت ائتلافی اسکات موریسون، نخست وزیر، با 51 درصد آرا در مقابل 49 درصد جلوتر است و این یعنی دولت ائتلافی این کشور در آستانه شکست قرار می گیرد.