آرشیو چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۷۰۸۰
فرهنگی
۶

روی خط خبر

نامه هیات مدیره خانه تئاتر به حناچی و شورای شهر: امنیت را به تئاتر شهر بازگردانید

هیات مدیره خانه تئاتر در پی حادثه تیراندازی در محوطه تئاتر شهر در نامه ای خطاب به شهردار و شورای شهر تهران با انتقاد از بی مهری مسئولان شهری به این مجموعه این پرسش را مطرح کرده اند که آیا دستفروشان در برابر ساختمان موزه هنرهای معاصر، حوزه هنری، کتابخانه ملی و مجلس شورای اسلامی هم حق سد معبر و پهن کردن بساط شان را دارند؟ به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر، پس از حادثه ای که دو شب قبل در محوطه تئاتر شهر رخ داد و درگیری مسلحانه میان دو دستفروش را به همراه داشت، هیات مدیره خانه تئاتر نامه ای سرگشاده خطاب به شهردار و شورای شهر منتشر کرده و از پیروز حناچی و اعضای شورای شهر تهران خواسته امنیت را به تئاتر شهر بازگردانند.

همایشی با موضوع «ادبیات کودک و نوجوان»

هفتمین همایش ملی متن پژوهی ادبی با موضوع «نگاهی تازه به ادبیات کودک و نوجوان» برگزار می شود.این همایش روز دوشنبه 27 خردادماه از ساعت 15 در سالن شهید مطهری دانشکده ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبایی برپا می شود.

انتقاد از سیاستگذاری های دولتی در مستندسازی

حمید جعفری با بیان انتظاراتش از رئیس سازمان سینمایی و با ارزیابی عملکرد مالی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: تا وقتی این مرکز اساسنامه خود را منتشر نکند، هیچ ملاکی برای ارزیابی دقیق عملکرد مالی آن وجود ندارد.

تعطیلی موقت یک سالن سینما بهمن

مدیر عامل موسسه «بهمن سبز» از بازسازی سالن دو سینما «بهمن» تهران در ماه محرم خبر داد. محمود کاظمی مدیر عامل این موسسه گفت: با وجود شرایط اقتصادی و اجتماعی، تلاش می کنیم بازسازی، نوسازی و تجهیز سینماهای حوزه هنری را متوقف نکنیم و محرم امسال سالن دوم سینما «بهمن» تهران را تعطیل و نوسازی و تجهیز می کنیم.

پیکر بازیگر قدیمی سینما امروز تشییع می شود

پیکر زنده یاد حسین صفاریان، عضو پیشکسوت انجمن بازیگران بدلکار سینما، امروز (چهارشنبه 22 خرداد) ساعت 9 صبح از ساختمان شماره دو خانه سینما واقع در خیابان وصال به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تشییع می شود. این هنرمند سابقه بازی در حدود 50 فیلم سینمایی را داشته و از اولین کارهایش به فیلم «ستارخان» ساخته علی حاتمی می توان اشاره کرد.