آرشیو چهار‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۵۴۰۴
صفحه آخر
۲۰

انبه، کمر فیلیپین را خم کرد

فیلیپین زیر باری شیرین، اما آزار دهنده در حال تقلاست. میلیون ها میوه انبه به دلیل تغییرات آب و هوایی این کشور را در خود غرق کرده است.

به گزارش تابناک، دولت این کشور کمپین های بازاریابی به راه انداخته است؛ از فروش انبه در مترو گرفته تا آموزش طبخ انبه و برگزاری جشنواره و نمایش های تبلیغاتی در جهت تلاش برای جلوگیری از فساد مازاد میوه انبه.

وزیر کشاورزی فیلیپین امانوئل پینول گفت: کشاورزان انبه کار از افزایش غیرعادی محصولات انبه خبر می دهند، این اتفاق به دلیل پدیده آب و هوایی ال نینو رخ داده که امسال به آب و هوای گرم و خشک غیرعادی منجر شده است.

او می گوید تنها در یک جزیره فیلیپین به نام لوزون دو میلیون کیلوگرم انبه برداشت شده و افزایش عرضه انبه باعث شده تا قیمت یک کیلوگرم از این میوه از 58 پزو فیلیپین (معادل با 88 پنی آمریکا) به 25 پزو (38 پنی) برسد.

پینول می گوید پیش از آن که این حجم از انبه فاسد شوند و قیمت این میوه از این هم که هست پایین تر برود و باعث خسارت کشاورزان بشود باید راه حلی پیدا کنیم. او افزود: ما باید در دو هفته آینده برای مازاد انبه کاری انجام دهیم.

او ابراز امیدواری کرد که افزایش محصول انبه باعث افزایش صادرات روزانه آن به هنگ کنگ و دبی خواهد شد.

وزارت کشاورزی فیلیپین کمپین انبه مترو را راه اندازی کرده تا یک میلیون انبه در ایستگاه های مترو عرضه شوند و در دکه های ویژه ای در ماه ژوئن در سراسر پایتخت این کشور به فروش برسند.