آرشیو سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸، شماره ۳۴۶۴
حوادث
۱۱

پنج قاره

پلیس کمبریج در جست وجوی پیتون 3 متری

پلیس محلی انگلیس به دنبال گم شدن یک مار پیتون حدود سه متری در «کمبریج»، از مردم خواسته است در صورت مشاهده آن به پلیس اطلاع دهند. ماموران پلیس «کمبریج شایر» در ساعات اولیه روز یکشنبه پس از دریافت گزارش هایی مبنی بر مشاهده یک مار بزرگ در منطقه، به خیابان «لاول» در شمال این شهر اعزام شدند. پلیس پس از یافتن صاحب این مار دریافت طول این خزنده 2.7 متر است.

این مار از گونه پیتون های مشبک بوده که می توانند تا طول 9.6 متر رشد کرده و بزرگ ترین نوع مارهای پیتون محسوب می شود. مقامات از مردم خواسته اند در صورت مشاهده این مار گم شده، فاصله ایمنی خود را با آن حفظ کرده و با ماموران مربوطه تماس بگیرند.

10 کشته در حادثه سقوط هواپیما

در حادثه برخورد یک هواپیمای سبک با آشیانه هواپیما در فرودگاه تگزاس 10 نفر جان خود را از دست دادند. بنابر اعلام مقامات آمریکا، این هواپیمای سبک دوموتوره مدت کوتاهی پس از بلندشدن از باند فرودگاه آدیسون دچار حادثه شد و با آشیانه هواپیما برخورد کرد. به دنبال این حادثه، هواپیما دچار حریق شد و همه 10 سرنشین آن کشته شدند. نیروهای اورژانس به سرعت در محل حادثه حاضر شدند اما هیچ یک از سرنشینان هواپیما جان سالم به در نبردند. تصاویر ویدئویی منتشرشده از محل حادثه نشان می دهد به دنبال این برخورد دود سیاهی فضای اطراف آشیانه هواپیما را در فرودگاه فراگرفت. برخی گزارش ها حاکی از آن است که موتور هواپیما نقص فنی داشت اما این ادعا به طور رسمی تایید نشده است.

31 کشته در سانحه رانندگی

دست کم 31 نفر در سانحه سقوط یک دستگاه مینی بوس داخل دره ای در کشمیر هند کشته شدند. بنابر اعلام مقامات محلی در این سانحه رانندگی یک دستگاه مینی بوس از مسیر اصلی منحرف شد و داخل دره ای سقوط کرد که این حادثه دست کم 31 کشته و هفت مجروح برجا گذاشت. مقامات محلی در کشمیر اظهار کردند: این مینی بوس حین عبور از جاده کوهستانی هیمالیا از مسیر منحرف شده و به دره ای به عمق 150 متر سقوط کرد. همچنین مینی بوس به دلیل برخورد با صخره چند تکه شد. نیروهای امدادگر هفت مصدوم این حادثه را به بیمارستان منتقل کردند که وضعیت جسمی آنان وخیم گزارش شده است.