آرشیو پنج‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸، شماره ۵۴۲۸
ورزش
۴

ویلموتس: باید روی فوتبال هجومی تمرکز کنیم

سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال ایران در نشست هم اندیشی مربیان تیم های ملی بر ضرورت توجه به بازیکنان جوان همچنین اجرای سبک فوتبال تهاجمی در تیم های ملی ایران تاکید کرد.

مارک ویلموتس گفت: درباره فلسفه بازی، برخی مربیان در جهان معتقدند باید بازی کرد تا گل نخورد و برخی معتقدند باید بازی کرد تا گل زد. برای من دفاع کردن صرف کافی نیست و می خواهم بازیکنانم حمله کنند و موقعیت ایجاد کنند. خود من و همین طور هاشمیان مهاجم بودیم و مهاجم باید در حمله باشد. البته بازیکنان هم مسوولیت خودشان را دارند. وقتی راهبردی را در نظر می گیریم باید همه روی آن متمرکز شوند یعنی وقتی قرار است تهاجمی بازی کنیم همه باید از نظر ذهنی روی این مساله و راهبرد فوتبال هجومی تمرکز داشته باشند هم از نظر شخصیتی و حتی تفکر خود فدراسیون.

وی همچنین اضافه کرد: فلسفه بازی من این است که همین بازی تهاجمی که در پیش گرفتیم ادامه پیدا کند چون مهاجمی که نتواند نقش خودش را ایفا کند از نظرم در بازی ها خواهد مرد. وظیفه اصلی سرمربیان تشخیص هسته اصلی بازی و تشخیص نقاط ضعف و قوت بازی است و بنا بر موقعیت های مختلف تغییراتی را نیز خواهیم داد، چون هدف نهایی رسیدن به پیروزی است. قبل از این که به ایران بیایم مشغول مطالعه درخصوص تیم ایران و بازیکنانش بودم که مشخص شد در این زمینه بسیار غنی هستند و توانایی اجرای تفکراتم را دارند.