آرشیو سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸، شماره ۴۴۰۳
جامعه
۱۳
آسیب های اجتماعی

آخرین وضعیت پرونده کودک آزاری در کارواش بوشهر

علی حسن پور، دادستان عمومی و انقلاب بوشهر در تشریح آخرین وضعیت پرونده کودک آزاری در بوشهر گفت: دو نفر متهم پرونده در بازداشت بوده و پرونده نیز در مرحله دادسرا قرار دارد اما هنوز جلب دادرسی و کیفرخواست صادر نشده است.

به گزارش ایسنا، علی حسن پور با بیان اینکه عوامل واقعه کودک آزاری دستگیر شده اند، ادامه داد: ادله علیه دو نفر وجود دارد که با قرار تامین در بازداشت به سر می برند. متهم اول متصدی و مسوول کارواش و دیگری از کارکنان این واحد صنفی است که حسب مدارک و دلایل موجود در موضوع کودک آزاری نقش داشته و در حال حاضر اتهامات اصلی متوجه این دو نفر است.

او تاکید کرد: افراد غیرمطلع و کسانی که هیچ گونه اطلاعی از جزییات پرونده ندارند مطالبی را عنوان می کنند که قابل استناد نیست، لذا اظهارات این افراد و مطالب منتشر شده نمی تواند محل رجوع و مورد وثوق باشد.

دادستان بوشهر با اشاره به اینکه افراد و رسانه ها به نشر اکاذیب اقدام نکنند، اظهار کرد: هرگونه مطلب غیرواقعی که موجب تشویش اذهان عمومی شود قابل تعقیب است، بنابراین افرادی که پیرامون این موضوع مطالب غیرواقعی منتشر کنند قابل پیگیری هستند.

حسن پور افزود: پرونده حسب گزارش بازرسی و پیگیری مدعی العموم در حال پیگیری و در جریان تحقیقات تکمیلی است.

او در خصوص وضعیت والدین یا بستگان این کودک خاطرنشان کرد: جست وجو برای یافتن پدر و مادر کودک آسیب دیده مربوط به سازمان بهزیستی است و در ارتباط با پرونده نیز کسی به عنوان پدر و مادر کودک یا شاکی خصوصی مراجعه نکرده است.

حسن پور تصریح کرد: بررسی و تحقیقات پرونده کودک آزاری در مرحله خوبی قرار دارد، اقدامات خوبی توسط ضابطین انجام و مدارک و دلایل خوبی نیز در ارتباط با این پرونده جمع آوری شده است.

براساس گزارش اعلام شده به مرکز اورژانس اجتماعی 123 مبنی بر یک مورد کودک آزاری در یک کارواش در شهر بوشهر، نیروهای اورژانس اجتماعی بهزیستی با دریافت مجوز قضایی و با همراهی نیروی انتظامی به آنجا مراجعه کردند.

گفتنی است این پسربچه 8 ساله اکنون تحت حمایت بهزیستی قرار دارد و کارواش یادشده نیز حسب دستور قضایی پلمب شده است.