آرشیو دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۱۹۳۱۲
اخبار اقتصادی
۴

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی:

مصوبه کمیسیون تلفیق منطبق با پیشنهاد دولت نیست

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی از لزوم تدوین بسته سیاستی جدید برای پرداخت نقدی یارانه ها خبر داد.

محمدرضا فرزین در گفتگو با فارس، با اعلام اینکه کمیسیون تلفیق سهم دولت از منابع هدفمند کردن یارانه ها در بودجه را به 43درصد افزایش داد گفت: برای اجرایی کردن این مصوبه باید بسته سیاستی مجددی را تنظیم کنیم، چون این مصوبه منطبق با پیشنهاد دولت نیست.

فرزین در خصوص علت تخصیص 8 هزار و 400 میلیارد تومان به بودجه عمومی دولت از این رقم خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون تلفیق اعتقاد داشتند رقم 8 هزار و 400 میلیارد تومان در بودجه دولت دیده شده و اگراین رقم از بودجه حذف شود، ترکیب بودجه به هم خواهد خورد و آنان را دچار مشکل می کند.

وی ادامه داد: با وجود مخالفت دولت، تصویب کردند 8 هزار و 400 میلیارد تومان در لایحه بودجه باقی بماند، به عبارت دیگر 43درصد از منابع پیش بینی شده برای باز توزیع منابع حاصل از اصلاح قیمتها در دولت باقی بماند و 57 درصد دیگر به خانوارها و تولیدکنندگان اختصاص یابد. وی تاکید کرد: این مصوبه تلفیق بود نه دولت. اما در خصوص اینکه 57درصد باقی مانده به چه نسبتی تخصیص یابد، به دولت اختیار داده شد.

فرزین در پاسخ به این پرسش که آیا تصمیم کمیسیون تلفیق، اجرای هدفمند کردن یارانه ها را با مشکل مواجه می کند گفت: قطعا این مصوبه برنامه اولیه ما را دچار مشکل می کند، ولی ما به دنبال راهکاری هستیم که بتوانیم هدفمند کردن یارانه ها را با همین شکل اجرایی کنیم.

فرزین افزود: این مصوبه صبح دیروز به تصویب کمیسیون تلفیق رسید، دولت نیز برای بررسی این مسئله در جلسات خود به فرصت کافی نیاز دارد و در آینده پیشنهاد دولت را اعلام می کنیم.

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی با بیان اینکه مصوبه تلفیق باید در صحن مجلس نهایی شود و هنوز نهایی نیست، گفت: برای اجرایی کردن این مصوبه ما باید بسته سیاستی مجددی را تنظیم کنیم، چون این مصوبه منطبق با پیشنهاد دولت نیست.

وی اضافه کرد: نمایندگان عضو تلفیق برای اعمال نظر دولت در بودجه تلاش زیادی انجام دادند و باید سعی کنیم راهکار مناسبی را برای اجرای مصوبه پیدا کنیم.