آرشیو یک‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۲۴۵
اخبار خارجی
۱۱

طرح پزشک خانواده در هرمزگان هم اجرایی شد

بندرعباس- خبرنگار کیهان:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی هرمزگان گفت: اجرای طرح پزشک خانواده شهری از 27 خرداد ماه سال جاری با ثبت نام مردم در سراسر شهرهای استان هرمزگان به صورت رسمی آغاز شده است.

دکتر محمد شکاری افزود: با اجرای طرح ملی پزشک خانواده شهری هزینه های مردم برای دریافت خدمات با کیفیت بهداشت و درمان کاهش پیدا می کند و در سطح اول هزینه ها رایگان می شود.

وی اظهار داشت: همه زیرساختهای بهداشتی درمانی در استان هرمزگان آماده است تا طرح پزشک خانواده شهری به طور کامل اجرا شود.

دکتر شکاری با اشاره به اینکه در اجرای موفق طرح پزشک خانواده در هرمزگان به 60 مرکز درمانی نیازمندیم، تصریح کرد: در حال حاضر 40 مرکز درمانی در هرمزگان وجود دارد که از این تعداد 23 مورد آن مربوط به شهرستان بندرعباس است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی برای اجرایی کردن این طرح در استان نیاز به دو برابر کردن مراکز پزشکی در سطح شهرها دارد، افزود: در اجرای این طرح ملی باید 20 مرکز جدید شهری به صورت ملکی یا استیجاری در خود شهرستان بندرعباس برای تجهیزات پزشکی، پزشکان، پرستاران، مامایی و پیراپزشکان خریداری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه در این استان جمعیتی که تحت طرح پزشک خانواده خواهند بود بالغ بر 800 هزار نفر هستند، گفت: در اجرای برنامه عملیاتی این طرح که استان های شیراز، یزد، کرمان، جیرفت، بوشهر و هرمزگان حضور دارند، استان هرمزگان میزبان قطب بندی طرح پزشک و جزو 10 استان برتر در اجرای این طرح خواهد بود.