آرشیو سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲، شماره ۳۰۷۳
ورزش
۲۴

خسروی وفا: پیشنهاد کرده ایم 24 مهر در تقویم،روز پارالمپیک ثبت شود

هفته پارالمپیک درحالی امسال از 12 آذر همزمان با روز معلولان برگزار می شود که محمود خسروی وفا دلیل این تاخیر تقریبا دوماهه را جو انتخاباتی حاکم در کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رییس کمیته ملی پارالمپیک در نشست خبری خود که به مناسبت گرامیداشت هفته پارالمپیک برگزار شد، تاکید کرد: این کمیته به دنبال ثبت رسمی روز پارالمپیک در تقویم کشور است: «از آنجا که چندین کشور در حال حاضر روز پارالمپیک را جشن می گیرند به کمیته بین المللی پارالمپیک پیشنهاد دادیم که یک روز ثابت به عنوان روز پارالمپیک تعیین شود، اما تا به امروز این اتفاق نیفتاده. معمولامهرماه هر سال هفته پارالمپیک را برگزار می کنیم. به همین خاطر به وزارت ارشاد پیشنهاد دادیم 24 مهر ماه به عنوان روز پارالمپیک در تقویم رسمی کشور درج شود، تا هر سال یا 2 سال یکبار مراسم گرامیداشت این روز را برگزار کنیم. امیدوارم که این اتفاق هرچه زودتر بیفتد تا یک کار اساسی برای ورزش معلولان انجام داده باشیم.»

رییس کمیته ملی پارالمپیک درخصوص نحوه تامین هزینه های مراسم هفته پارالمپیک گفت: سال گذشته چیزی حدود 500 میلیون تومان برای برگزاری روز پارالمپیک هزینه کردیم. اما امسال بیشتر بار مالی این مراسم به دوش وزارتخانه ها بود و سهم کمیته ملی پارالمپیک در تامین هزینه ها نسبت به هزینه دوره قبل یک سوم است.